Corul Filarmonicii bisează Bohemian Rhapsody astăzi
Concertul de la Baroc la Rock al Corului Filarmonicii se reia miercuri seara pe scena Casei Universitarilor, la cererea publicului. Succesul primei evoluţii, de vineri seara i-a entuziasmat nu doar pe spectatorii obişnuiţi, ci şi pe profesionişti.
Profesorul Şerban Marcu a făcut o distincţie clară între cele două părţi ale spectacolului.
Superb concertul Corului Filarmonicii!! Felicitări tuturor! Este un privilegiu să locuiesc într-un oraș unde există o asemenea formație corală.
În prima parte au cântat, cu mult rafinament, și îmbrăcați în ținuta lor obișnuită, repertoriu tradițional coral: Antonio Lotti, Serghei Rahmaninov, Felix Mendelssohn-Bartholdy, Vasile Herman, Tudor Jarda, Dariu Pop și alții. Un evantai de stări și de culori, de la delicatețea muzicii polifonice a barocului la energia debordantă a prelucrărilor de folclor.
În partea a doua – așteptată cu nerăbdare de toată lumea! – coriștii au lăsat deoparte „uniforma” de scenă și s-au simțit la Woodstock, îmbrăcați în blugi, colanți, tricouri cu formații rock, geci de piele cu ținte și lanțuri etc. Și maestrul Cornel Groza a purtat o cămașă neagră neconvențională (de aproape am observat că era cu un model mărunt de note muzicale), care părea împrumutată de la un confrate, de asemenea renumit dirijor de cor (când dăm fapte, nu dăm nume!), doar că maestrul Groza a avut cămașa băgată în pantaloni. 😉
Repertoriul părții secunde ne-a delectat cu piese din repertorul formațiilor Beatles, ABBA, Queen, piese ale unor cântăreți celebri ca Madonna sau Frank Sinatra și piese de muzică sud-americană. Coriști pe care-i vedem de obicei aliniindu-se cu colegii de partidă au ieșit cu curaj în fața ansamblului și au dovedit uluitoare veleități solistice: Mădălina Danciu, Alexandra Burcă, Veronica Macarie Moldovan, Ruben Ciungan, Andrei și Cătălin Nistor. Presupun că toți aceștia au, în paralel cu activitatea corală, apariții solo pe diverse scene, altfel ar fi greu de explicat atâta dezinvoltură și siguranță.
Punctul culminant al părții secunde a fost reprezentat de celebrissima Bohemian Rhapsody (readusă în atenția noastră recent de ultrapremiatul film biografic cu același nume), unde „Freddie” a fost tenorul Radu Cîmpan, o voce frumoasă, perfect adecvată piesei.
Corul a alternat între ipostazele a cappella și momentele cu acompaniament instrumental, unde au fost însoțiți la pian de Kosa Krisztian, la percuție de Radu Hațegan și la violoncel de Attila Szabo.
Unele dintre aranjamentele muzicale i-au avut drept autori pe doi coriști-compozitori: Dan Variu și Daniel Moțocan.
(Sper că n-am uitat pe nimeni!)
Un cadou muzical care a pornit de la profunzimile tradiției și a ajuns la șlagărele muzicii rock/pop. Cele două fețe ale monedei, perfect echilibrate, au arătat publicului o formație extrem de versatilă, care cu acest experiment muzical a demonstrat că nu are limite în ceea ce privește maleabilitatea și adecvarea la necesitățile unui stil.
They did it their way! 🙂
Singurele prezențe mai ciudate în lista repertorială – ca nivel de „consonanță” cu programul în ansamblu – au fost cele două piese gospel (una dintre ele oferită ca bis).
Concertul – un eveniment!! – va fi reluat miercuri seară. Dacă l-ați ratat în seara aceasta, mai aveți o șansă. Grăbiți-vă, am auzit că biletele sunt pe terminate. 🙂
P.S. N-a sunat niciun telefon! Merită felicitat și publicul, aș zice.
Cronică preluată de pe pagina facebook a profesorului Şerban Marcu