Civicii cârcotaşi au întors pe dos HCL-urile lui Emil Boc
Membrii Consiliului Civic Local au dezbătut deciziile Consiliului Local, cărora le-au descoperit mai multe hibe.
Sedinta CCL din luna februarie 2020 a avut loc in ziua de joi, 20, incepand cu ora 17.00, in sala de Consiliu Local a Primariei Cluj-Napoca, cu temele anuntate prin Ordinea de zi:
1, Raport privind hotararile Consiliului Local Cluj-Napoca din ultimele saptamani, prezentat de dl. Iosif Pop.
2. Cum poate deveni Cluj-Napoca orasul verde al Romaniei? dl. Augustin Danila
Invitati: Directia de specialitate din Primarie.
3. Profilul candidatului la functiile publice de CONSILIER LOCAL, PRIMAR, VICEPRIMAR. dl. Iosif Pop
4. Discutarea oportunitatii lansarii Petitiei pentru strangerea de semnaturi cu tema:”STOP INDATORARII NESABUITE A ROMANIEI”
5. Alte teme propuse de catre membrii CCL si cetateni.
La dezbateri au participat membrii CCL, membrii ai Composesoratului Manastur, consilieri locali, cetateni interesati de temele supuse dezbaterii. Au lipsit fara motive temeinice reprezentantii Directiei de mediu din Primarie.
Raportorii temelor din ordinea de zi(atasate), au prezentat si argumentat sustinerile lor, iar in urma dezbaterilor si propunerilor au fost luate urmatoarele pozitii:
La pct.1.-Dl.ing.Laurentiu Capusan arata “strategia murdara”, folosita de angajatii din Directia Urbanism, care refuza sistematic sa transmita cetatenilor care au avut castig de cauza in modificarea PUG(sa transmita continutul HCL cu modificarile in PUG, aprobate).
-Dl.jurist Radu Andreica subliniaza si recomanda sa se lucreze in scris cu functionarii publici iar cei nevoiti sa obtina hotararile, sa revina cu solicitari inregistrate.
-Pentru clarificarea unor aspecte procedurale din CL intervine si dl.consilier Adrian Muresan.
-Dl.Gabriel Bonta aduce in discutie posibilitatea si obligatia consilierilor locali de a avea initiative legislative in folosul cetatenilor.
-Dl.ing.Petre Ungureanu cere acodul CCL ca rapoartele si comunicatele de presa sa fie trimise spre Parchete, Curtea de Conturi, Agentiile de mediu sau alte institutii, dupa caz, astfel ca organele abilitate ale statului sa poata cerceta si finaliza unele aspectele de incalcari ale legalitatii.
-Membrii CCL sustin si sunt de acord cu propunerile dlui.Ungureanu.
La pct.2. Dupa sustinerea propunerilor de catre dl.ing. Augustin Danila, intervin:
-dna.Doina Craciun si cere ca Bratner si Rosal sa isi onoreze obligatiile contractuale din relatia cu Primaria si sa faca din Cluj-Napoca orasul verde dorit de cetateni. Prezinta apoi fotografii cu modul in care procedeaza asociatia de locatari pe care o conduce, pentru ideea de oras verde(atasament-Aleea Putna nr.5), si sustine initiativa intrecerilor si recunoasterilor pentru cele mai reusite amenajari peisagere la blocuri si la locuinte.
-Dl.ec. Iosif Pop aduce in fata celor prezenti reactiile primite de CCL dupa ce a facut public raportul “Clujul Verde”:
Dl.city manager Gh.Surubaru afiseaza pe Facebook proiectele bugetate de CL pentru anul 2020, fara a mentiona ca asteptarile cetatenilor sunt mult mai mari si mai diverse decat cele 7 parcuri,
Dl.ing. Laurentiu Capusan face o trimitere la satul de pescari Dubai si la felul in care acesta arata astazi o dezvoltare asumata de o administratie competenta si atasata locului.
Dl.Ing. Petre Ungureanu sustine pozitia constanta a CCL ca odata cu reabilitarea parcului I.L.Caragiale, monumentul holocaustului trebuie mutat in locul potrivit si nu fata in fata cu bustul celui mai renumit umorist al Romaniei iar corectia de facut placa monumentului sa reflecte realitatea istorica(deportarea la Auschwitz a evreilor, a fost facuta de guvernul maghiar a lui Horty).
Membrii CCL insusesc si sustin raportul si propunerile pentru proiectul “Clujul Verde”
La pct.5 dl. Adrian Crisan sustine cauza Composesoratului Manastur si cere ca varianta anuntata in presa- B.8.-pentru centura ocolitoare sa fie blocata public, atat pentru mentinerea site-ului de arie protejata cat si pentru cei 250.000 de copaci ce ar fi taiati.
Dl.prof.Radu Mlesnita sustine ca o nemultumire a membrilor Composesoratului Manastur trebuie luata in considerare de catre administratie si solutionata.
Dl.ing. Petre Ungureanu considera ca solutia proiectului pentru Centura Ocolitoare trebuie prezentata public si supusa dezbaterii celor implicati si afectati.
Dl.prof. Vasile Surd considera ca cei care iau decizii trebuie sa cunoasca realitatea, sa aiba decenta civica si documentare extinsa. Solutia pe care o considera fezabila pentru Centura Ocolitoare este aceea de a se intra pe o portiune din Autostrada Transilvania.
La pct. 3 si 4 se prezinta calitatile esentiale pentru candidatii la functiile de consilier, viceprimar si primar cat si continutul Petitiei publice cu tema ”STOP INDATORARII NESABUITE A ROMANIEI IN NUMELE COMUNITATII”.
Dl.ing. Petre Ungureanu, alaturi de alti vorbitori, apreciaza efortul pregatirii propunerii si admite ca macar jumatate din calitatile enumerate sa se regaseasca la cei ajunsi pe listele electorale. Responsabilitatea alegerii celor mai potriviti candidati revine cetatenilor votanti, pe baza listelor de persoane bine selectate de catre partidele politice.
Cat priveste continutul Petitiei se aproba, de catre cei prezenti, sustinerea consultarii publice in vederea unor demersuri ulterioare bazate pe rezultat.
Consiliul Civic Local Cluj-Napoca
Raport la pct.1 al Ordinii de zi din 20.02.2020.
10 Ianuarie 2020:28 de hotarari supuse si aprobate in CL Cluj-Napoca:
a).Continua seria Hotararilor de CL pentru suportarea din banul public a costurilor judiciare cu procesele intentate de cetatenii pe ale caror tererenuri s-au dat,prin PUG,incadrari abuzive.
Astfel,prin HCL nr.7,8si 9 din 10 ianuarie 2020 au fost aprobate modificari de PUG, cu suportarea de cheltuieli judiciare in suma de 10.350 lei din banul public.
In hotararile de CL nu se face trimitere nici la sume si nici la vinovati pentru suportarea daunelor produse.
Cerem Consiliului Local si Curtii de Conturi sa se sesizeze din oficiu si ca raecupereze toate daunele platite din banul public catre cetatenii care au castigat procesele intentate.
b).O alta hotarare care suna ciudat si nu primeste explicatiile si sanctiunile necesare:
Hot.26/22 ian.2020; Art. I Se aprobă modificarea și completarea Anexelor 1 și 2 la Hotărârea nr. 993/2019 privind stabilirea salariilor de bază pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din aparatul de specialitate al primarului municipiului Cluj-Napoca şi serviciile publice din subordinea Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca, după cum urmează:
1. La lit. a) Funcții publice de conducere, nr. crt. 1, Grad I, în loc de coeficient 7,90, va fi 7,40, respectiv salariul de bază, în loc de 17.617 lei, va fi 16.502 lei; Grad II, în loc de coeficient 7,99, va fi 7,45, respectiv salariul de bază, în loc de 17.818 lei, va fi 16.614 lei.
2. La lit. a) Funcții publice de conducere, nr. crt. 2, Grad II, în loc de coeficient 7,75, va fi 7,35, respectiv salariul de bază, în loc de 17.283 lei, va fi 16.391 lei.
3. La lit. a) Funcții publice de conducere, nr. crt. 3, Grad II, în loc de coeficient 7,75, va fi 7,35, respectiv salariul de bază, în loc de 17.283 lei, va fi 16.391 lei.
4. La lit. a) Funcții contractuale de conducere, nr. crt. 1, Grad I, în loc de coeficient 7,00, va fi 7,35, respectiv salariul de bază, în loc de 15.610 lei, va fi 16.391 lei; Grad II, în loc de coeficient 8,00, va fi 7,45, respectiv salariul de bază, în loc de 17.840 lei, va fi 16.614 lei.
c).Costuri semnificative asumate din fonduri publice pentru lucrari ce tin de responsabilitatea executivului Primariei Cluj-Napoca:
Hot.26/22 ian.2020;
Art. 1. Se
aprobă încheierea Acordului
de prestări servicii de asistență tehnică rambursabile în
vederea elaborării Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană
(S.I.D.U.), pentru perioada 2021-2030, între Municipiul Cluj-Napoca
și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare,
conform Anexei care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art.
2. Se aprobă valoarea
onorariului corespunzător serviciilor de asistență tehnică
prestate de către Banca
Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare, în
cuantum de 810.000,00 euro.
Art. 3. Se mandatează primarul Municipiului Cluj-Napoca pentru semnarea, în numele și pentru Municipiul Cluj-Napoca, a Acordului de prestări servicii de asistență tehnică rambursabile, prevăzut la art. 1.
Art. 4.Cu îndeplinirea prevederilor hotărârii se încredinţează Direcția Generală Comunicare, dezvoltare locală și management proiecte şi Direcţia Economică.
LISTA DESCHISA
pentru propuneri privind profilul:
PRIMARULUI, VICEPRIMARULUI, CONSILIERULUI LOCAL, PARLAMENTARULUI
In preajma apropiatelor alegeri locale si parlamentare, reinoim PROFILUL CANDIDATULUI la functiile publice de CONSILIER LOCAL, PRIMAR, VICEPRIMAR. PARLAMENTAR
Deschidem lista privind calitatile pe care sa le intruneasca candidatii:
- Sa fie competent si responsabil, cu experienta in administratia publica sau privata.
- Sa posede un certificat de sanatate fizica si mentala.
- Bun gospodar si comunicator public, cunoscator al treburilor publice si dispus sa se perfectioneze continuu in functia pentru care candideaza, in masura sa motiveze echipa si sa uneasca comunitatea.
- Sa fie un bun cunoscator al unei limbi straine de circulatie international, al mecanismelor, tehnicilor, legilor aplicate in administratie, precum si abilitatile pentru a planifica, organiza, decide si controla activitatile pe termen scurt si mediu.
- Sa aiba permanent in minte cheltuirea eficienta a banului public, identificarea si utilizarea tuturor resurselor locale, interne si externe.
- Sa aiba viziune pe termen lung, un program cu tinte si proiecte pentru mai multe mandate.
- Sa fie leader de opinie recunoscut la locul sau de munca si in comunitate.
- Sa fie cumpatat si rabdator, dornic si capabil sa faca ceea ce promite prin programul asumat.
- Sa aiba o conduita morala apreciata in familie, comunitate, la locurile de munca.
- Fara condamnari definitive pentru infractiuni civile, penale, pentru coruptie, contra umanitatii si drepturilor omului.
- Sa posede o capacitate mare pentru dialog sau negociere deschisa si competent cu autoritatile statului si partenerii privati din tara si strainatate, indiferent de apartenenta sa politica, in interesul comunitatii locale si a institutiei pe care o reprezinta.
- Sarguincios, perseverent, creativ, inovativ, comunicativ transparent, democrat si apropiat de oameni, bun raportor, bun manager, punctual si eficace in tot ce face.
- Flexibil, usor adaptabil la realitatile vietii si la cerintele oamenilor, la conservarea si schimbarile pozitive de mediu.
- Cu umor, empatic, usor abordabil, receptiv la criticile si sugestiile cetatenilor, cu aspect placut si ingrijit.
- Sa fie de caracter, integru moral, curios si cu gandire critica.
- Apropiat de oameni, comunicator deschis si sincer, disponibil si dedicat intereselor comunitatii.
- Sa iubeasca comunitatea locala, regiunea si tara, capabil sa formeze si sa lucreze cu echipe de profesionisti si consortii de proiecte nationale si internationale.
- Sa aiba experienta profesionala, rezultate dovedite in munca sa, bunastare in familie si independenta in deciziile sale.
- Sa nu fie coruptibil, ipocrit, mincinos, gargaragiu, arogant, persiflant, impostor, parvenit cultural si altele cerute de cultele municipiului multicultural, cu incredere in oameni si biserica la care este enorias.
- Sa aiba curajul si detreminarea pentru initierea de proiecte de hotarari in interesul cetatenilor.
Va invitam sa continuati dvs.
STOP, INDATORARII NESABUITE A ROMANIEI,
IN NUMELE NOSTRU SI AL URMASILOR !
Datele facute publice ne spun ca imprumuturile contractate de Guvernul Romaniei, în intervalul 2017-2020, se ridica la 139,6 miliarde de lei, potrivit estimărilor Comisiei Europene.
Suma este comparabil mai mare decat împrumuturile de 136,9 miliarde de lei contractate de România în perioada 2009-2012, anii de criză cand Guvernul a semnat un acord de 20 de miliarde de euro cu FMI, Comisia Europeană și Banca Mondială.
Dacă
în 2009-2012 România a fost lovita in plin de cea mai dura criza
economica globala, perioada 2017-2020 consemneaza ani de crestere
economica semnificativa,fapt care inseamna venituri mai mari la
buget.
Aceste indatorari pe termen lung si foarte lung sunt
motivate de nevoia de acoperire a platii pensiilor si majorarii
salariilor.
In fapt, este vorba de pensiile speciale pentru cei care nu contribuie la fondul national de pensii, de cresterea excesiva a salariilor si a numarului de functionari,de finantarea partidelor politice.Numarul parlamentarilor a ramas tot la 588 chiar daca romanii au votat la referendum maxim 300 si in conditiile in care mai traiesc in tara maxim 17 milioane de persoane fata de 21 milioane in anul 1990.
Asadar, avem toate motivele sa demonstram celor care ne guverneaza ca indatorarea excesiva a Romaniei este o gresala care poate fi stopata prin administrare responsabila a treburilor tarii.
Banii europeni sunt sursa principala a dezvoltarii,din contributiile noastre se pot plati datorii si economisi.
Haideti sa creem un precedent, sa demonstram politicienilor si guvernelor care se perinda din trei in trei luni,ca milioane de romani le cer sa stopoze, prin lege si in fapt,contractarea de noi imprumuturi de la bancile din tara si de afara.
Sa cerem actualului Parlament sa interzica prin Lege, contractarea de imprumuturi, in numele Romaniei si a fiecaruia dintre noi, odata cu instalarea guvernului rezultat din alegerile parlamentare 2020.
Niciun partid sa nu mai primeasca votul nostru daca nu isi asuma prin programul de guvernare stoparea oricarui imprumut statal dupa alegeri.
Statul German a reusit aceasta performanta in ultimii 5 ani,are rezerve substantiale si nu este singurul.
Municipiul Cluj-Napoca incheie an de an executia bugetara cu excedente si se poate dezvolta fara credite.
Hai sa reusim si noi !
Semneaza acum si trimite tuturor prietenilor si apropiatilor tai acest mesaj.
UNITI, ADUNAM REPEDE PESTE 5 MILIOANE DE SEMNATURI !
Secretariatul CCL