Wizz Air a fost obligată în justiţie la plata sporurilor de noapte, week end şi sărbători legale
5 milioane de euro este suma sporurilor pe care Wizz Air nu le-a plătit salariaților timp de 10 ani de când activează în România, anunţă reprezentanţii sindicatului din companie, prin intermediul unui comunicat de presă.
Sindicatul Aerolimit Professional, din cadrul companiei Wizz Air, a primit o decizie favorabilă din partea Tribunalului Ilfov în privinţa drepturilor salariale și a sporurilor specifice din domeniul aviației
La 10 noiembrie 2016, Tribunalului Ilfov, prin hotărârea 2916/2016, avand drept obiect drepturi bănești, hotărăşte următoarele:
-
Obligă pârâta la plata către reclamanţii a sporului de vechime în muncă de 25% şi a sporului de condiţii speciale de 25%, în raport de salariul brut de bază din contractul individual de muncă al fiecăruia, sume ce vor fi actualizate cu rata inflaţiei şi dobânda legală, începând cu data formulării cererii de chemare în judecată-27.02.2015 şi până la plata efectivă a acestor drepturi.
-
Obligă pârâta să plătească reclamanţilor, sumele de bani aferente orelor lucrate în weekend şi sărbători legale în perioada 2012-2014, actualizate cu rata inflaţiei şi dobânda legală, începând cu data formulării cererii de chemare în judecată-27.02.2015 şi până la plata efectivă a acestor drepturi,
-
Obligă pârâta la plata către reclamanţii a sumelor de bani reprezentând spor de noapte, actualizate cu rata inflaţiei şi dobânda legală începând cu data formulării cererii de chemare în judecată-27.02.2015 şi până la plata efectivă a acestor drepturi..
Tribunalul Ilfov obligă societatea Wizz Air la plata unor sume în medie de 5000 de euro/an pentru fiecare salariat sau fost salariat reclamant.
Astfel, media de 5000 euro/an/salariat x 100 salariati in medie x 10 ani = 5 milioane euro prejudiciu adus salariaților din Romania
Istoricul litigiului de muncă cuprinde un lung șir de procese, multe dintre acestea finalizate definitiv, altele inițiate datorită comportamentului inexplicabil al societății Wizz Air de a sfida hotărâri judecătorești si de a continua în aceeași notă abuzivă și personală, dar mai ales hărțuitoare la adresa liderilor de sindicat. Aceștia au fost suspendați din activitatea profesională sub diferite pretexte, ignorând chiar și decizia Curții Constituționale a României. Discriminarea liderilor de sindicat a fost confirmată atât de CNCD, cât și de Curtea de Apel București.
Totodată, Curtea Constituțională a României a fost sesizată prin intermediul instanțelor judecătorești si asupra aplicabilității Legii 223/2007 în cazul salariaților Wizz Air, prevederile acestei legi asigurând statutul de personal navigant în România, în mod discriminatoriu, doar pentru o parte a salariațiilor din aviație civilă.
Cazul a fost susţinut de Avocatul Costel Gâlcă, acesta fiind şi cel care s-a ocupat de procesul liderului de Sindicat, Mircea Constantin, concediat pe false motive discipliare. La sfârşitul anului 2014, la puţin timp după notificarea companiei Wizz Air cu privire la existenţa Sindicatului Aerolimit Professional, liderul acestuia, Mircea Constantin,a fost concediat disciplinar, la putin timp urmându-i 19 membri ai Sindicatului, ale căror posturi au fost restructurate de pe o zi pe alta.
Preşedinte Constantin Mircea