Şoferii români susţin activ lupta anticorupţie din Cehia
Autorităţie judiciare din Plsen Cehia l-au audit vineri pe şoferul sălăjan D.A. timp de peste două ore, pentru a elucida dosarul de corupţie în care sunt judecaţi doi poliţişti de la Serviciul Rutier (Karel Suchy).
Şoferul audiat ne-a relatat despre faptul că în urmă cu trei ani, a fost oprit de o patrulă de poliţie pe autostrada Plsen- Praga, pe care transporta pe o remorcă un autovehicul cumpărat din Germani. Poliţiştii l-au anunţat pe şoferul român că depăşeşte greutatea admisibilă şi că este pasibilă de amendă de 270 de euro.
D.A. a încercat să scape de amendă şi după negocieri dificile de circa o jumătate de oră, a scăpat cu o atenţie de 50 de euro. “Le-am spus că nu am decât 10 euro, dar până la urmă au acceptat 50 de euro”, ne-a spus sălăjanul.
Contravenientul le-a urmat isntrucţiunile poliţiştilor şpăgari, de a continua drumul pe şoselele naţionale, dar GPS-ul l-a adus înapoi pe autostradă. Revenirea pe drumul internaţionall i-a adus o nouă surpriză, poliţiştii rutieri erau filaţi de alţi colegi de la departamentul anticorupţie. Aceştia îi pierduseră urma, dar la revenirea pe autostradă l-au reţinut şi l-au dus la audieri, care s-au prelungit mai multe ore.
Chiar dacă a mai fost ulterior convocat încă de două ori, pentru a depune mărturie mpotriva celor doi poliţişti cehi, care au acceptat mita, DA a fost solicitat săptămâna trecută, la Curtea de Apel din Cluj, pentru o nouă audiere în regim de teleconferinţă.
Martorul ne-a relatat că singura dilemă a autorităţilor judiciare cehe a rămas în jurul implicării echipei, dacă ambii poliţişti au participat la împărţirea mitei, deoarece se pare că unul dintre aceştia au refuzat să recunoască primirea banilor de la român.
“Le-am explicat că nu îmi mai amintesc dacă am dat banii lângă maşina mea sau a poliţiştilor, a trecut ceva vreme de la întâmplare. Înţeleg că pentru ei e important să probeze dacă ambii poliţişti au fost implicaţi”, ne-a relatat şoferul român.
Traseul rutier prin Cehia şi Slovacia este încă preferat de unii transportatori, datorită costurilor inferioare de deplasare faţă de alternativele existente prin Austria.