Artiştii Operei şi-au încheiat vacanţa şi pregătesc noua stagiune şi revederea în rezumat cu publicul clujean
Revenirea în aer liber și invitația specială la o seară lirică aparte, cu momente din repertoriul noii stagiuni a Operei Naționale Române Cluj-Napoca s-a transformat într-o tradiție așteptată cu nerăbdare de toți clujenii. Spațiul generos din Piața Avram Iancu oferă tuturor posibilitatea de a se bucura de un eveniment cu acces liber, plin de varietate emoțională, regăsită la nivelul uverturilor, corurilor, ariilor, duetelor și a altor ipostaze de ansamblu, interpretate rând pe rând, de către soliștii, corul și orchestra instituției. Nu numai auzul este încântat, ci și privirea, la contactul cu bogația de culori, lumini și minunatele costume, pe fondul cerului de toamnă. La Operă este un spectacol pentru toți!
Programul din acest an ne poartă în timpuri și pe tărâmuri apropiate și îndepărtate, în mijlocul furtunii de pe Marea Nordului prin uvertura operei wagneriene Der fliegende Holländer (,,Olandezul zburător”), în satul grecului Zorba, pe malul Eufratului, unde sclavii evrei își deplâng soarta prin celebrul Va, pensiero (,,Corul sclavilor”) din opera Nabucco de Giuseppe Verdi, în Anglia secolului XVII, imediat după îmbolnăvirea Elvirei din opera I puritani și în fermecătoarea Sevilla, unde Rosina își cântă celebra cavatină Una voce poco fa (Il barbiere di Siviglia), iar Don José își declară sentimentele gitanei Carmen (aria La fleur que tu m’avais jetée din opera Carmen). Poposim și la Sankt Petersburg, pentru a ne bucura de noblețea ariei Contelui Gremin din opera Evgheni Oneghin a lui Piotr Ilici Ceaikovski, în Parisul din La Belle Époque, la petrecerea pontevedrină organizată la vila Hannei Glawari, unde răsună celebrul Vilja lied, dar și în timpuri de legendă ale tărâmului chinez, pentru a-i admira pe Ping, Pang și Pong de la curtea prințesei Turandot. Nu lipsesc arii din celebrele opere verdiene Rigoletto și Don Carlo, sensibila Arie a scrisorii din opera Werther a lui Jules Massenet și nici Valsul Musettei din Boema. Totodată, Aria Lizei din actul al III-lea are rolul de a anticipa sonoritățile operei Dama de pică de Piotr Ilici Ceaikovski pe care Opera Națională Română își propune să o monteze în premieră în cursul stagiunii 2017-2018, în timp ce lirismul violoncelului solo din partea a XII-a a misei lui Karl Jenkins – The Armed Man – vă va stârni interesul de a o descoperi în întregime la data premierei naționale din data de 1 octombrie.
Umorul, tragicul, sublimul, romantismul sau iubirea pătimașă sunt doar câteva dintre stările, sentimentele resimțite și transmise cu măiestrie mai departe de către soliștii și ansamblurile Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, ieșiți în întâmpinarea tuturor celor dornici să ne descopere mai îndeaproape, pe parcursul întregii stagiuni 2017-2018.
Vă așteptăm, așadar, La Operă!
DAVID CRESCENZI (invitat) – Dirijor
MAGDY M. HAWASH – Scenografia
LUCIA BULUCZ
CARMEN GURBAN
DIANA ȚUGUI
ȘTEFANIA BARZ
IULIA MERCA
ANDRADA IOANA ROȘU
CRISTIAN MOGOȘAN
FLORIN POP
GEANI BRAD
FLORIN ESTEFAN
FÜLÖP MARTIN
PETRU BURCĂ
CRISTIAN HODREA
SIMONFI SANDOR
VLAD RAȚIU – Violoncel
ORCHESTRA ȘI CORUL OPEREI NAȚIONALE ROMÂNE CLUJ-NAPOCA
EMIL MAXIM – Maestru de cor
CORNELIU FELECAN – Dirijor cor
CRISTINA ALBU – Regie scenă culise
INTRARE LIBERĂ
La Operă 2017 – Concert de deschidere a stagiunii
Un proiect susținut de Primăria și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj