Fugarul Vitalie Pleşca prins la 17 ani după accidentul mortal de la Fabrica de Bere
Cetăţeanul moldovean Vitalie Pleşca, din Criuleni Slobozia- Duşca, în vârstă de 44 de ani, a cerut recent din penitenciar să fie rejudecat în dosarul accidentului cu 3 morţi şi 2 răniţi, din decembrie 2000, pe care l-a provocat fiind sub influenţa alcoolului. Magistraţii clujeni i-au respins solicitarea, făcută la câteva luni din penitenciarul din Botoşani, după ce a fost predat de autorităţile ucraineene primăvara trecută.
Solutia pe scurt: În baza art. 469 alin. (1) şi (4) din C.p.p., raportat la art. 466 alin. (1) şi (2) din C.p.p. respinge cererea de redeschidere a procesului penal formulată de petentul Pleşa Vitalie, condamnat la pedeapsa de 6 ani închisoare prin sentinţa penală nr. 946/2008 pronunţată de Judecătoria Cluj-Napoca. În baza art. 275 alin. (2) din C.p.p., obligă pe petentul-condamnat la plata sumei de 20 lei, cu titlu de cheltuieli judiciare către stat. Onorariul avocatului din oficiu, în cuantum de 260 lei rămâne în sarcina statului şi se avansează din fondurile M.J. Cu drept de apel, în termen de 10 zile de la comunicarea copiei minutei. Pronunţată în şedinţă publică astăzi, data de 17.11.2017.
Pleşca a motivat cererea de redeschidere a dosarului, prin faptul că nu ar fi fost citat în timpul procesului. După accidentul de la Fabrica de Bere, din 10 decembrie 2000, soldat cu 3 morţi şi 2 răniţi, Pleşca a fugit din spital şi apoi din ţară, lipsind de la toate fazele procesului.
Magistraţii Judecătoriei Cluj Napoca au emis pe numele său un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea, în martie 2010, după ce a fost condamnat la pedeapsa de 6 ani de închisoare cu executare, pentru ucidere din culpă.
Solutia pe scurt: Condamnă pe inculpatul PLEŞCA VITALIE pentru infracţiunea de ucidere din culpă prev. de art. 178 al.1, 2, 3 şi 5 C.pen., la pedeapsa de 6 ani închisoare, pedeapsa urmând a fi executată în regim de detenţie. Obligă inculpatul la 30 000 USD în favoarea părţii vătămate Rojdestvenski Olga cu titlu de daune morale, la câte 45 000 lei daune morale pentru fiecare parte vătămată Bretean Alexandru şi Bretean Maria, precum şi la 90 000 lei către partea vătămată Bogdănescu Maria cu titlu de daune morale, cu dobânda legală până la data plăţii integrale . Respinge pretenţiile materiale. Constată că recuperarea prejudiciului în cauză este garantată de Fondul de protecţie a victimelor străzii Bucureşti. Obligă inculpatul la 1000 lei cheltuieli judiciare în favoarea statului.
Potrivit publicaţiei Obiectiv de Suceava, Vitalie Pleşca a fost extrădat din Ucraina, în data de 31 mai, fiind preluat la ora 16.30 de o escortă din cadrul Serviciului Investigații Criminale Suceava din Punctul de Trecere a Frontierei Porubne și introdus în Penitenciarul Botoșani. Vitalie Pleșca figura ca urmărit prin dispoziția IGPR din data de 14 iunie 2010.
Jurnaliştii de la Obiectiv de Suceava au reluat povestea de care îşi mai amintesc puţin clujenii, petrecută în urmă cu exact 17 ani.
“Basarabeanul Vitalie Pleșca, judecat pentru că, beat fiind, a provocat un grav accident de circulație la Cluj, în urma căruia au murit trei persoane, iar a patra a fost grav rănită, a fost condamnat în lipsă de către Judecătoria Cluj-Napoca la șase ani de închisoare și la plata unor daune totale de 180.000 de lei și 30.000 de dolari. Dosarul vizând tragicul eveniment rutier a stat “în nelucrare” în sertarele Poliției Rutiere mai bine de șase ani, fiind descoperit întâmplător în martie 2016 de către un procuror clujean care lucra la acordarea numărului unic al cauzelor pentru Poliție și Parchet.
Accidentul rutier a avut loc pe Calea Moților din Cluj, în noaptea de 10 spre 11 decembrie 2000. În acea fatidică noapte, o mașină Lada Samara, condusă cu viteză mare dinspre Mănăștur spre centrul orașului de către Vitalie Pleșca, din Republica Moldova, a făcut slalom printre câteva autoturisme, în condițiile în care șoseaua era umedă, iar vizibilitatea redusă. În autoturismul condus de basarabean se mai aflau alte patru persoane: două tinere studente la Cluj și doi cetățeni din Republica Moldova. Cei cinci veneau de la o petrecere unde șoferul, Vitalie Pleșca, a băut suficient de mult.
Martorii, câțiva taximetriști care rulau la acea oră prin zonă, au declarat că în dreptul unei benzinării, șoferul Ladei Samara a depășit o mașină de pe banda a II-a, după care a trecut pe banda I, pentru ca în apropierea Fabricii de Bere să revină pe banda a II-a, depășind un alt autoturism. Potrivit taximetriștilor, din cauza vitezei foarte mari – peste 100 de kilometri la oră, au apreciat ei – și a șoselei umede, în curba din dreptul fostului Institut Agronomic, autoturismul Lada a început să se balanseze, iar șoferul a pierdut controlul autovehiculului, care a ajuns pe sensul opus, intrând violent într-un stâlp din beton. Impactul a fost nimicitor: Raluca Bretan, Monica Bogdănescu, Alexandr Rojdestvenski și Andrei Leșan au fost catapultați afară din mașină, la câțiva metri. Martorii aflați la acea oră pe Calea Moților aveau să se cutremure de ceea ce era în fața lor: patru trupuri sângerânde înșiruite pe trotuar, unul în mașină, gemând și un autoturism care efectiv se pliase după forma stâlpului din beton.
Trei oameni au murit pe loc, dar șoferul a scăpat
Sosite la câteva minute după producerea accidentului, echipajele Ambulanței au fost în imposibilitatea de a acorda vreun ajutor medical pentru trei dintre victime, Raluca Bretean, Monica Bogdănescu și Alexandr Rojdestvenski. Cei trei muriseră pe loc. Soferul, Vitalie Pleșca, și cel de-al cincilea pasager al mașinii, Andrei Leșan, au fost transportați la Clinica de Chirurgie, pentru a le fi acordat primul ajutor și pentru investigațiile medicale necesare în asemenea situații.
Raluca Bretan, din Baia Mare, avea doar 20 de ani și era studentă în anul II la Biologie, la UBB. Monica Bogdănescu, din Folești, județul Vâlcea, era și ea studentă la Cluj și colegă de an cu Raluca. Alexandr Rojdestvenski, din Republica Moldova, mort și el în acel tragic accident rutier, era, din câte se pare, prietenul lui Pleșca. Cea de-a patra persoană, Andrei Leșan, a fost internată în comă la spital, dar a avut șanse și a supraviețuit. Ulterior, Leșan a fost externat și a părăsit România. Singurul care n-a suferit vreo rană gravă a fost șoferul care a provocat accidentul, Vitalie Pleșca, atunci în vârstă de 28 de ani și care a dispărut din țară, din spital, la o săptămână după accident, fără să fie pedepsit. Acesta se urcase beat la volanul mașinii – 1,35 grame alcoolemie/litru, așa cum ulterior avea să rezulte din analizele de sânge – și a dispărut din spital, iar de-atunci n-a mai călcat în România.
Procesul a început la Judecătoria Cluj-Napoca, în luna iunie 2007, însă pe tot parcursul desfășurării sale, autorul accidentului, Vitalie Pleșca, a lipsit, fiind judecat în lipsă pentru comiterea a trei infracțiuni de ucidere din culpă. El a fost condamnat într-un final la șase ani de închisoare cu executare. (Dănuț ZUZEAC)”
Atentie !!! Aveti o eroare in continutul articolului
“dosarul vizând tragicul eveniment rutier a stat “în nelucrare” în sertarele Poliției Rutiere mai bine de șase ani, fiind descoperit întâmplător în martie 2016” … daca a stat in nelucrare sase ani inseamna ca a fost descoperit de procuror in anul 206 nu in anul 2016 , nu ??
De fisc si de bratul legii nu scapi niciodata !!