Boc ignoră propunerile USR PLUS cu parcările modulare
Reprezentanţii USR PLUS au prezentat la începutul săptămânii, COnsiliului Local, ideea unor parcări modulare, în contextul demolării garajelor din tablă. Primarul s-a arătat dezinteresat de sugestia tinerilor politicieni.
Punct de vedere privind soluții potențiale de parcări modulare
În cadrul ședințe de Consiliu Local de astăzi, colegul nostru Călin Groza, alături de Bogdan Bufnea, Radu Boloveschi și Răzvan Radu, au înmânat consilierilor locali din Cluj-Napoca o mică cercetare de piață care sumarizează câteva detalii despre firmele din domeniul parcărilor modulare și beneficiile acestui tip de investiții:
– Un cost redus: 25% din costul unui loc de parcare permanent.
– Implementare foarte rapidă, sub 90 de zile.
Materialul integral este disponibil la https://cluj.usr.ro/punct-de-vedere-privind-solutii-potentiale-de-parcari-modulare/ , precum și în cele ce urmează:
În urma solicitării publice a Primarului municipiului Cluj-Napoca, domnul Emil Boc, exprimată în ședința publică de dezbatere a bugetului din 08 februarie 2020 de a primi sugestii de constructori de parcări modulare, PLUS Cluj-Napoca a efectuat o cercetare în urma căreia a reieșit atât faptul că există un proiect implementat cât și mai mulți furnizori.
Astfel, în anul 2016 în municipiul Roman, firma ProInvest Group din Pașcani a instalat un sistem modular (LINK AICI) cu 1 nivel și 50 de locuri în urma unui contract de 1,2 milioane de lei. Astfel, costul unitar se cifrează în jurul valorii de 5000 euro/loc parcare (la cursul actual), aceasta reprezentând 25% din costul unui loc în parkingurile clasice aflate în construcție în Cluj-Napoca. Construcția a durat 30 de zile.
Printre avantajele acesteia au fost menționate în mod special posibilitatea de extindere rapidă și de demontare rapidă. În plus, considerăm o astfel de structură ca fiind în mod special pretabilă zonelor unde s-au demolat sau se vor demola garaje, dublând practic numărul locurilor de parcare de la sol fără a obtura lumina naturală la apartamentele de la nivelele inferioare, datorită regimului redus de înălțime. Este o soluție temporară pentru mașinile în exces din oraș și care poate reda pietonilor trotuarele și spațiul verde, ce poate fi folosită până când Administrația recuperează din necesarul de parcări permanente.
Considerăm că în acest mod o zonă de garaje poate fi transformată în număr dublu de locuri de parcare în maximum 3 luni, fără a ocupa o suprafață suplimentară.
Două companii europene care furnizează soluții de parkinguri modulare de înaltă calitate sunt Park ‘Up Systems din Franța și Astron Luxembourg prin filiala din România. Ambele firme au sute de lucrări de referință și furnizează parcări pe structura metalică fără fundație. Avantaje:
- realizate din module prefabricate care permit forme neregulate, extinderea sau chiar demontarea ulterioară;
- reduc la maxim neplăcerile cauzate de organizarea de șantier;
- timp de implementare scurt;
- arhitectură atractivă;
- costuri reduse de energie în exploatare.
Principalul avantaj este structura demontabilă. Când după câțiva ani de exploatare nu va mai fi nevoie de parking, acesta se poate demonta și reloca ușor, iar în loc se poate construi o creșă sau grădiniță. Haideți să începem tranziția spre un Cluj cu aer curat și trafic redus prin a-l echipa cu soluții pentru a “caza” adecvat mașinile clujenilor!