Comisia UE 12 milioane euro în sprijinul mass-media
Comisia lansează cereri de propuneri în valoare de 12 milioane de euro în sprijinul mass-mediei de știri și al sferei publice a UE
Comisia a publicat patru noi cereri de propuneri menite să stimuleze o sferă publică dinamică și diversificată și să promoveze accesul cetățenilor la informații fiabile în întreaga UE.
O cerere de propuneri va sprijini conținutul media multilingv privind chestiunile europene prin intermediul platformelor digitale, iar celelalte vizează creșterea producției de conținut în acest domeniu prin intermediul unei rețele de posturi de radio. În plus, un proiect-pilot va sprijini rețelele media pentru tineret care produc conținut care îndeamnă la reflecție cu privire la chestiunile curente prin intermediul formatelor și al evenimentelor de pe platformele de comunicare socială.
În plus, o acțiune pregătitoare pentru platformele media urmărește să îmbunătățească accesul cetățenilor la informații de încredere, implicând furnizorii de servicii audiovizuale și de presă scrisă. Finanțarea din partea UE a acestor cereri de propuneri se ridică, în total, la aproape 12 milioane EUR. Toate proiectele finanțate se vor bucura de independență editorială deplină.
Vicepreședinta pentru valori și transparență, Věra Jourová, a declarat: Pandemia a demonstrat faptul că mass-media are un rol esențial în informarea noastră, dar a și subminat, în același timp, situația economică a sectorului. Ne intensificăm și ne diversificăm sursele de finanțare la nivel european, oferind noi oportunități, instrumente și forme de asistență. Ne așteptăm ca statele membre să facă același lucru, respectând pe deplin independența mass-mediei.
Comisarul pentru piața internă, Thierry Breton, a adăugat: Sectorul mass-mediei de știri a fost grav afectat de provocările pandemiei, așadar sporirea rezilienței acestuia și stimularea inovării sunt acum mai importante ca oricând. Prin intermediul unor astfel de inițiative, continuăm să promovăm și să apărăm un ecosistem mediatic liber și pluralist, care pune accentul pe tinerii Europei, precum și pe colaborare, pentru a ajuta oamenii să compare puncte de vedere diferite la nivel transfrontalier.
Noile cereri de propuneri se bazează pe alte două cereri lansate recent pentru a sprijini sectorul mass-mediei de știri: o cerere cu privire la parteneriate în domeniul jurnalismului menită să încurajeze colaborarea transfrontalieră la nivel sectorial între organizațiile mass-media europene de știri în cadrul noului program ”Europa creativă” și o cerere de propuneri finanțată prin programul Orizont Europa, care sprijină proiecte axate pe inovare pentru mass-media. Aceste inițiative fac parte dintr-un efort mai amplu de sprijinire a unui mediu mediatic liber, viabil și pluralist în întreaga UE, astfel cum s-a anunțat în Planul de acțiune pentru democrația europeană și în Planul de acțiune pentru mass-media.
Sunt disponibile mai multe informații cu privire la aceste apeluri și la alte apeluri în sprijinul sectorului mass-media și s-a publicat, de asemenea, un instrument pentru a-i sprijini pe cei din sectorul mass-media să găsească oportunități de finanțare. Profesioniștii din mass-media pot, de asemenea, să obțină asistență la nivel național prin intermediul Birourilor Europa Creativă.