Gilda Păsăroiu şi Ştefan Pop invitaţi speciali la Rigoletto
Opera Română vă aşteaptă vineri de la ora 1830 la piesa Rigoletto. Pe lângă invitaţii speciali, Gilda Păsăroiu şi Ştefan Pop, gazdele au pregătit şi o altă surpriză, noul număr al revistei Opera Story Magazine, având pe copertă pe unul dintre solişti.
Admirată
pentru prezența sa scenică intensă și impresionanta versatilitate
vocală, soprana Cristina Păsăroiu este ovaționată pe cele mai
prestigioase scene lirice ale lumii, de la Deutsche Oper Berlin și
Wiener Staatsoper, la Bayerische Staatsoper München, Copenhagen Opera
House și Staatstheater Wiesbaden.
Vineri, 19 aprilie 2019, ne revine
nouă plăcerea de a o asculta interpretând rolul Gilda din RIGOLETTO, un
regal verdian cu distribuție excepțională!
Biletele și abonamentele noastre sunt disponibile la Agenția Teatrală și online: https://bit.ly/2UzKQ9J
Noul număr al Revistei OPERA STORY MAGAZINE a ieșit de la tipar! Vă invităm să îl descoperiți în foaier, disponibil cu ocazia tuturor spectacolelor noastre.
Coperta anunță la rândul ei o surpriză: distinsul tenor Ștefan Pop revine la Cluj vineri, 19 aprilie 2019, în calitate de invitat special al spectacolului ”Rigoletto” de Giuseppe Verdi! O invitație de nerefuzat! Vă așteptăm cu drag la Operă!
*Biletele pot fi achiziționate de la Agenția Teatrală și online: https://bit.ly/2K1JJuH
The
Royal Opera House, Staatsoper Hamburg, Wiener Staatsoper, Opernhaus
Zürich, Opéra national de Paris, Teatro dell’Opera di Roma, Teatro Verdi
Trieste și Opéra de Lausanne sunt doar câteva dintre scenele
internaționale pe care celebrul tenor Ștefan Pop a pășit și impresionat.
Vineri, 19 aprilie 2019, suntem încântați să îl întâmpinăm încă o dată
pe scena clujeană, de această dată în rolul Ducelui de Mantua, din
spectacolul ”Rigoletto” de Giuseppe Verdi.
Vă așteptăm să fiți alături de noi și invitatul nostru special, pentru un eveniment de neuitat!
*Mai sunt doar câteva bilete disponibile la Agenția Teatrală și online: https://bit.ly/2UzKQ9J
Dirijor: Gheorghe Victor Dumănescu
Regia artistică și Scenografia: Emil Strugaru
Concepția costumelor pentru personajele Rigoletto și Ducele de Mantua: Anca Pintilie
Coregrafia: Adrian Mureșan
Ducele de Mantua: Ștefan Pop (invitat)
Rigoletto: Florin Estefan
Gilda: Cristina Păsăroiu (invitată)
Maddalena: Liza Kadelnik
Sparafucile: Petru Burcă
Contele de Monterone: Corneliu Huțanu (debut)
Giovanna: Viktória Cormoș
Marullo, cavaler: George Godja
Mateo Borsa, un curtean: Florin Pop
Contele de Ceprano: Sebastian Balaj
Contesa de Ceprano: Oana Trîmbițaș
Ușierul: Várga János
Pajul: Oana Trîmbițaș
Orchestra și Corul de bărbați al Operei Naționale Române din Cluj-Napoca
Maestru de cor: Emil Maxim
Dirijor cor: Corneliu Felecan
Preluare coregrafie: Octavian Popa
Regie scenă culise: Cristina Albu
Operă în trei acte pe un libret de Francesco Maria Piave, după piesa Le roi s’amuse de Victor Hugo
Vârsta recomandată: 9+
Una dintre cele mai populare opere verdiene, Rigoletto prezintă drama bufonului Triboulet, care se petrece pe fondul imoralității și desfrâului regelui François I și ca răsfrângere a propriei atitudini ironice la adresa victimelor stăpânului său.
Pentru obținerea permisiunii de a-și reprezenta opera, Verdi va modifica în primul rând titlul inițial, La maledizione (,,Blestemul”) – acum Rigoletto – , va muta acțiunea de la curtea franceză într-un mic ducat italian – Mantua, transferând totodată identitatea personajului negativ – seducătorul rege – , unui duce. Parcursul dramatic îl prezintă pe contele de Monterone, a cărui soție îl înșelase, căzând pradă farmecelor ducelui de Mantua, devenind subiect de mare amuzament la curte, motiv pentru care acesta rostește un blestem la adresa lui Rigoletto. Deși, aparent, bufonul era în siguranță, bucurându-se de bunăvoința și sprijinul stăpânului său, permițându-și o atitudine zeflemitoare față de cei înșelați, acesta va ajunge în curând să plănuiască uciderea ducelui, pentru a răzbuna necinstirea propriei fiice. Faptul că Gilda este conștientă de caracterul discutabil al celui pe care îl iubește, nu o împiedică însă să îi rămâne devotată, sacrificându-se, în final, pentru a-i salva viața. Povestea este curmată brusc în momentul în care Rigoletto descoperă cu stupoare că trupul inert pentru care îl plătise pe asasinul Sparafucile nu este al rivalului său, ci al preaiubitei sale Gilda. Blestemul s-a adeverit!
Modul în care calitatea subiectului, dramatismul acțiunii, complexitatea personajelor sunt transpuse de către Verdi în discursul operei Rigoletto demonstrează capacitatea impresionantă a acestuia de a-și utiliza resursele componistice și limbajul puternic individualizat în realizarea unei muzici fermecătoare. Premiera lucrării a avut loc la 11 martie 1851 pe scena teatrului La Fenice din Veneția, unde s-a bucurat de un succes răsunător. De atunci și până în zilele noastre, popularitatea operei Rigoletto a fost crescândă, confirmându-i statutul de capodoperă verdiană și făcându-i loc pretutindeni în repertoriile marilor case de operă de pe mapamond.
Spectacolul are trei pauze şi se încheie în jurul orei 21:30