Cum a rezolvat Daniel Metz conflictul între generaţii din corporaţie. Conferinţă CDM resurse umane Opera Plaza
Daniel Metz, managerul general a firmei NTT DATA a fost sarea şi piperul conferinţei Putere prin oameni, organizată miercuri de specialiştii Centrului de Dezvoltare Managerială, în salonul de cristal de la Hotelu Opera Plaza. A vorbit despre generaţii, mobilitatea tinerilor şi despre strategiile de păstrare a acestora în corporaţie.
Toţi referenţii, celebrităţi în firme mutinaţionale au adus cazuri extrem de interesante din activitatea lor de zi cu zi. Yves Caracatzanis, CEO Automobile Dacia, Managing Director Groupe Renault Romania, Shibu Nambiar, Senior VP & Chief Operating Officer Europe, Latin America & Africa, Genpact, Miroslav Majoroš, CEO Telekom Romania, Shelly Hossain, Director, Global Learning, UK, Daniel Metz, CEO NTT DATA Romania, Florin Ioan Petean, Director Executiv Centrul de Dezvoltare Manageriala.
Daniel Metz însă a fost uşor peste ceilalţi vorbitori, dacă ar fi să cronometrăm doar timpu alocat întrebărilor. Speciaişti în resurse umane din alte societăţi, participanţi la manifestare, au cerut explicaţii suplimentare pentru soluţia la problema globală a integrării generaţiei de tineri.
Generaţia X, cei care s-au născut înainte de intrarea în mileniul III se distinge semnificativ de generaţia Y, tinerii crescuţi pe calculator cu smartphone. Metz şi-a început prezentarea extrem de serios, expunând o mare problemă pe care numerosul personal din departamentul de resurse umane o are nu doar cu recrutarea angajaţilor, cât mai ales cu păstrarea lor.
Pe măsură ce trecea timpul, exemplele veneau mai fluent, iar Metz aluneca spre umorul tipic englezesc, în care poliţistul rezolvă cazul, dar se lasă călărit de colegi sau de restul suspecţilor din cazul complicat.
Metz a arătat că nu este Mafalda, nu are soluţia universal valabilă, dar caută în permanenţă şi a ajuns să pună pe primul plan angajatul, la egalitate cu clientul firmei. Pentru păstrarea sa în societate este capabil să facă enorme sacrificii, trecând adesea peste orgolii.
Pentru unele probleme a identificat soluţii temporare, pentru altele mai caută. Crede că şi Statul ar trebui să se implice, deoarece infrastructura rămasă în urmă poate determina tinerii să părăsească ţara. Ei sunt obişnuiţi să rezolve totul pe internet, nu să stea la cozi pentru permise sau alte documente.
Cum îi caracterizează Metz pe tinerii săi angajaţi? Vor o schimbare constantă, vor să lucreze de acasă ca să-şi prelungească sfârşitul de săptămână, vor majorări salariale lunar, acces imediat la şef. Generaţia anterioară schimba 2-3 angajatori, tinerii schimbă în jur de 12. Dau petreceri când demisionează. Schimbările îi provoacă, rutina nu le place.
Crede că şi bătrânii sunt deschişi la adaptare. Vedeai că unii lasă stiloul jos la ora 16, dar acum îi vezi şi pe ei că pleacă mai târziu cu ceilalţi de la slujbă.
Declarații din cadrul conferinței, mediatizată de specialiştii de comunicare ai firmei Vitrina Advertising.
Florin Petean, Director Executiv Centrul de Dezvoltare Manageriala:
Criza pe care o trăim acum fiecare dintre noi este asemănătoare cu cea a iepurelui înconjurat de sute de morcovi și care nu știe ce morcov să aleagă – nu avem o lipsă de resurse, ci o abundență extraordinară de lucruri dintre care să alegem
Yves Caracatzanis, CEO Automobile Dacia:
Cred cu tărie în viața echilibrată – bucură-te de momentele bune, atât în familie, cât și în echipă. Oamenii nu trebuie să fie constant în modul de criză, ci doar când chiar este o criză.
Este important să prezinți realitatea (parler vrai) în fața echipei, să fii autentic.
Când am venit în România, am găsit foarte multă hârțogărie, acum ne concentrăm să trecem cât mai mult pe digital.
Ce este important pentru manageri: să fii autentic și coerent cu valorile companiei și cu valorile personale; să ai echilibru în viață; să-ți definești viziunea și să o împărtășești cu alții; să-ți dezvolți constant competențele; să-ți instruiești și să-ți dezvolți echipa; să înveți să delegi; să respecți oamenii cu care lucrezi și să sărbătoriți reușitele; să urmărești benchmarks; să fii curios; să oferi rezultate sustenabile.
Shibu Nambiar, Senior VP & Chief Operating Officer Europe:
Ca să rămânem relevanți trebuie să înțelegem de unde am evoluat
Există încă mulți oameni care cred că vechile metode și tradiții (the old ways) ne vor menține relevanți. Eu nu cred că este așa. Trebuie să te menții permanent la curent cu tot ce se întâmplă; să te dezvolți, să înveți constant noi skilluri; să știi să asculți: echipa, clienții, partenerii din ecosistem. Așa vei rămâne relevant.
Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania:
Compatriotul dvs Constantin Brâncuși a spus: „Simplitatea este complexitatea rezolvată” și cred că în aceste vremuri „acesta e numele jocului”: simplificare. Asta facem: simplificăm sistemele, mecanismele, canalele.
Accesul la informație ne obligă să facem tot mai multe și mai rapid, însă experiența rămâne foarte importantă: ce face un tânăr cu 1-2 ani experiență în câteva ore cineva cu experiență poate rezolva în 15 minute, pentru că a făcut acea operațiune de mii de ori.
Putem folosi viteza, instrumente, aplicații, inteligență artificială, dar nu ignorați experiența.
Când selectez pe cineva, mi se pare mai importantă atitudinea decât competențele pe care le are, pentru că acelea le poți învăța.
Provocările managementului, dezbătute la Cluj-Napoca de lideri de top ai industriei din România
- Lideri ai Groupe Renault, Telekom, Genpact și NTT DATA își prezintă viziunea de management în cadrul conferinței „Putere prin Oameni”
- Evenimentul organizat anual de Fundația Centrul pentru Dezvoltare Managerială a ajuns la ediția cu numărul XII
„Organizația apreciativă” este tema centrală a celei de-a XII-a ediții a conferinței de business Putere prin Oameni, organizată de Fundația Centrul de Dezvoltare Managerială (CDM) miercuri, 25 octombrie, la Cluj-Napoca. Aproximativ 150 de manageri și specialiști de top caută împreună răspunsuri la provocările managementului din prezent, cu accent pe valorificarea elementelor existente în companii. Invitații speciali ai evenimentului sunt Yves Caracatzanis, Managing Director Groupe Renault Romania, Miroslav Majoroš, CEO Telekom Romania, Shibu Nambiar, SVP & COO Genpact Europa, America Latină și Africa, Daniel Metz, CEO NTT DATA România și Shelly Hossain, director, Global Learning, UK.
Prima sesiune, „Perspective”, debutează la ora 9.00 cu prezentarea „Apreciere și conducere”, susținută de Florin-Ioan Petean, directorul executiv al CDM. Specializat în consultanță de management, liderul CDM caută în permanență perspective noi ale disciplinei care-l pasionează – prin lectură, programe de instruire și participarea la evenimente de profil.
„Putere prin Oameni” continuă cu prezentarea susținută de Yves Caracatzanis, Managing Director Groupe Renault Romania, care va vorbi despre importanța construirii încrederii într-o companie și practica Groupe Renault în conducerea schimbării. Implicat în grupul Renault din 1992, Yves Caracatzanis conduce divizia din România din aprilie 2016. Îi urmează apoi Shibu Nambiar, COO Genpact Europa, America Latină și Africa. Aflat pentru prima dată ca vorbitor la Cluj-Napoca, Shibu Nambiar are peste 18 ani de experiență în industria serviciilor, dintre care mai bine de 16 la Genpact. Provocarea sa este să construiască un ecosistem stabil pentru cei peste 10.000 de membri ai echipei din 12 sucursale ale diviziei, iar din această perspectivă va vorbi despre importanța de a cunoaște noile tendințe din mediul de business.
Miroslav Majoroš, CEO Telekom Romania, prezintă lumea unui lider curios, o lume care progresează având la bază această natură instinctivă. Înainte să vină în fruntea diviziei românești a Telekom, de la începutul lui 2016, Miroslav Majoroš a condus mai bine de 13 ani divizia din Slovacia. La rândul său, Daniel Metz, CEO NTT DATA România, vine cu o întrebare în mintea majorității liderilor din IT: Ce ne facem cu generația Millenials?. Daniel Metz a fondat în urmă cu 17 ani EBS România, companie achiziționată în 2013 de concernul japonez NTT DATA, unul dintre cei mai importanță furnizori ai industriei IT. El conduce în prezent NTT DATA România.
Îi urmează Shelly Hossain, director al Global Learning, a cărei prezentare se va axa pe beneficiile dezvoltării individuale pentru companii. Consultant în dezvoltare organizațională cu experiență practică de peste 20 de ani, este implicată și în activitatea universitară din Marea Britanie. Conferința „Putere prin Oameni” va continua după prânz cu o sesiune de dezbateri sub titulatura „Domenii diferite, transformări diferite”.
Aproximativ 150 de manageri și specialiști din companii românești și multinaționale ce operează în România sunt așteptați la conferința de la hotelul Opera Plaza din Cluj-Napoca. Înscrierile se realizează pe site-ul www.putereprinoameni.ro. Banca Transilvania este sponsor al evenimentului.
Printre invitații din anii trecuți se numără Omer Tetik, CEO Banca Transilvania; Mariana Gheorghe, CEO OMV Petrom; Dominic Bruynseels, CEO Banca Comercială Română; Massimo Paronitti, General Manager, DeLonghi Romania; Costin Borc, CEO Lafarge, Steve Tarpey, CEO Human Dimensions, UK; Francois Coste, CEO Groupama Romania.
Începând din 1994, CDM concepe și susține programe de training special croite pentru organizații, cursuri deschise și consultanță – servicii realizate în România, alte țări din Europa și chiar Asia.
Mai multe informații despre conferință: www.putereprinoameni.ro
Mai multe informații despre CDM: www.cdm.ro