MUZICA INSTANTELOR

Top Menu

  • Editorial
  • Cultura
  • Monden
  • Sport
  • Contact
  • REVISTA

Main Menu

  • Actualitate
  • Politica
  • Economic
  • Administratie
  • Social
  • Justitie
  • Educatie
  • Medicina
  • MICA PUBLICITATE
  • Editorial
  • Cultura
  • Monden
  • Sport
  • Contact
  • REVISTA

logo

Header Banner

MUZICA INSTANTELOR

  • Actualitate
  • Politica
  • Economic
  • Administratie
  • Social
  • Justitie
  • Educatie
  • Medicina
  • MICA PUBLICITATE
  • Mineriada Georgescu la final Nicușor-Simion 53,60-46,40

  • Fumoasa și bestia

  • Messiah

  • Duel pe autostradă

  • Am fost 16

Cultura
Home›Cultura›Dianei Ţugui i se spune vineri Mimi în Boema de Puccini de la Opera Română din Cluj

Dianei Ţugui i se spune vineri Mimi în Boema de Puccini de la Opera Română din Cluj

By muzicainstantelo
02/21/2018
2361
0
Share:
Opera Română din Cluj vă invită vineri, 23 februarie, de la ora 18,30, la piesa Boema de Puccini, în regia Inei Hudea, scenografia lui Mihi Vălu, sub bagheta lui Jacopo Sipari din Pescasseroli.
DISTRIBUȚIE
JACOPO SIPARI DI PESCASSEROLI (invitat) – Dirijor
INA HUDEA – Regia artistică
MIHAI VĂLU – Scenografia
MĂDĂLINA MÂNZAT – Lighting DesignDIANA TUGUI – Mimì
ALIN STOICA (invitat) – Rodolfo, poet
GEANI BRAD – Marcello, pictor
ANDREEA NOVAC (invitată, debut) – Musetta
CRISTIAN HODREA – Schaunard, muzician
PETRU BURCĂ – Colline, filosof
SIMONFI SANDOR (debut) – Benoit, proprietarul casei
SIMONFI SANDOR (debut) – Alcindoro
EUSEBIU HUȚAN – Parpignol
ALEXANDRU POTOPEA – Sergentul
TUDOR DEMETER – Vameșul
ORCHESTRA ȘI CORUL OPEREI NAȚIONALE ROMÂNE CLUJ-NAPOCA

CORUL ,,JUNIOR-VIP” AL OPEREI NAȚIONALE ROMÂNE CLUJ-NAPOCA ȘI AL COLEGIULUI DE MUZICĂ ,,SIGISMUND TODUȚĂ” CLUJ-NAPOCA – Dirijor: ANCA MONA MARIAȘ

EMIL MAXIM – Maestru de cor
CORNELIU FELECAN – Dirijor cor
CRISTINA ALBU – Regie scenă culise

DESCRIERE

Operă în patru acte pe un libret de Giuseppe Giacosa și Luigi Illica, după Scènes de la vie de bohème de Henry Murger

Vârsta recomandată: 7+

La Bohème, compusă în 1895, reflectă în totalitate măiestria cu care compozitorul Giacomo Puccini s-a raportat la considerentele curentului verist și orientarea spre realitate a operei italiene în a doua jumătate a secolului XX. Evitând exagerările cu care erau redate adesea dramele personale, problemele de natură psihologică, Puccini și-a transmis într-o manieră puternic individualizată mesajele de protest la adresa asupririi (Tosca), sau privind condițiile mizere din cartierele mărginașe ale Parisului anilor 1830, unde își duceau existența mulți dintre tinerii intelectuali. Acestea fac și subiectul romanului în serie Scènes de la vie de bohème al lui Henry Murger, publicat în 1851 sub forma unitară a unei cărți intitulate La vie de bohème, care relatează un episod din ,,viața veselă și teribilă” a unor artiști și are un fond autobiografic.

Tema a fost preluată ulterior de către libretiștii Giuseppe Giacosa, Luigi Illica și compozitorul Giacomo Puccini care, utilizând un limbaj muzical îmbogățit și înnoit, transpune în cadrul operei La bohème povestea a patru prieteni – pictorul Marcello, poetul Rodolfo, muzicianul Schaunard și filosoful Colline – rămași nedespărțiți în ciuda vicisitudinilor întîmpinate, multe dintre ele generate de condițiile precare de trai zilnic. Sentimentul dragostei, combinat cu tandrețea și spiritul de sacrificiu care se manifestă în relația dintre Mimì și Rodolfo, sau cu gelozia, extravangața în cazul cuplului Musetta-Marcello, dar și situațiile comice care îi au ca ,,protagoniști” pe Benoit – proprietarul mansardei sărăcăcioase unde locuiesc cei patru tineri – sau pe Alcindoro – bătrânelul caraghios, dar bogat, care îi ține companiei Musettei – sunt redate prin sonorități fermecătoare, melodii sugestive și o dinamică adaptată întocmai. Tragicul final al morții lui Mimì nu face decât să accentueze și mai mult esența veristă a lucrării.

Deși în momentul premierei desfășurate sub bagheta dirijorului Arturo Toscanini la 1 februarie 1896, pe scena Teatrului La Fenice din Veneția, criticul muzical Carlo Bersezio susținea că ,,La bohème nu va lăsa probabil urme deosebite în teatrul nostru”, opera se va impune în întreaga peninsulă italiană și, mai apoi, la Buenos Aires, Alexandria, Lisabona, Moscova și Londra (14 octombrie 1897) – printr-o reprezentație la Royal Opera House, care i-a statornicit, de altfel, succesul mondial.

Spectacolul are trei pauze şi se încheie în jurul orei 21.30

  • Spectacol de operă
TagsBoemaJunior VIPOpera RomanaPuccini
Previous Article

Dan Voiculescu a obţinut certificat de necolaborare ...

Next Article

Tîlharii pepenarilor din cartierul clujean Mărăşti au ...

0
Shares
  • 0
  • +
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0

Related articles More from author

  • Cultura

    Soprana Dragana Radaković, baritonul Sebastian Cătană şi basul Marius Boloș în Nabucco

    12/09/2017
    By muzicainstantelo
  • Fake News

    Grupul de la Cluj a brevetat Vaccinul SARS COV 2 BOEMA

    04/01/2020
    By muzicainstantelo
  • Cultura

    Kele Brigitta revine de la Metropolitan cu rolul Mimi din Boema la Opera Maghiară

    02/20/2018
    By muzicainstantelo
  • CulturaOpera

    Opera aduce clujenilor Elixir şi Orient încă din prima etapă a noului campionat naţional

    08/27/2018
    By muzicainstantelo
  • Cultura

    Paula Iancic debutează în Boema la Opera Naţională Română din Cluj

    05/02/2018
    By muzicainstantelo
  • ActualitateCultura

    Drama lirică a Violetei şi baletul Zorba încheie stagiunea Operei Române în centrul Clujului

    06/29/2017
    By muzicainstantelo

Leave a reply Anulează răspunsul

  • IT

    IT Solutions for your Business continuity NTT DATA Romania

  • Transporturi

    Transporturile achită permisele ceferiştilor

  • Muzica

    Orchestra UBB susţine un concert de Crăciun VIDEO

Publicitate

Alte Stiri

  • o zi ago

    Mineriada Georgescu la final Nicușor-Simion 53,60-46,40

  • o săptămână ago

    Fumoasa și bestia

  • 2 săptămâni ago

    Messiah

  • 3 săptămâni ago

    Duel pe autostradă

  • 3 săptămâni ago

    Am fost 16

Facebook

  • Film

    Vânătorul de balene câștigă Trofeul Transilvania TIFF 20

    Vânătorul de balene/ The Whaler Boy câștigă Trofeul Transilvaniala cea de-a 20-a ediție TIFF Cea de-a 20-a ediție a Festivalului Internațional de Film Transilvania și-a desemnat câștigătorii sâmbătă seară, pe 31 iulie, în aplauzele celor ...
  • Film

    TIFF Conferința de Educație Media și Cinematografică

    Live pe TIFF Unlimited: Conferința Națională de Educație Media și Cinematografică  Unul dintre cele mai importante evenimente de la această ediție TIFF este Conferința de Educație Media și Cinematografică, care vizează ...
  • Film

    Dama de cupă- Au şi avocaţii micile lor plăceri vinovate

    Queen of Hearts / Dama de cupă, o dramă daneză controversată, multipremiată internațional, va fi lansată de Transilvania Film în premieră în România pe TIFF Unlimited, începând cu 25 noiembrie. ...
  • Film

    Animest aduce filme de Oscar pentru animaţia românească

    #ScreeningHistory – cea de-a 15-a ediție Animest, dedicată aniversării celor 100 de ani de animație românească, își deschide porțile astăzi, pentru prima dată în mediul online. Invitați să ia parte ...
  • Film

    Festivitate nostalgică la TIFF cu Marina Voica şi Maria Ploae

    Babyteeth: Prima iubire câștigă Trofeul Transilvania la TIFF 2020Cele mai bune filme ale ediției și cineaștii momentului au fost aplaudați sâmbătă seară, pe 8 august, la Gala de decernare a ...

RSS STIRI AGERPRES

Ads

Ads

Ads

  • Contact
© 2019 - Muzica Instantelor - Proiect confintat de Uniunea Europeana din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.