Paula Iancic a strălucit în povestea Boemei, stropită cu parfum de Cenuşăreasă
Publicul clujean a avut ocazia săptămâna trecută, să o revadă pe tânăra soprană Paula Iancic, actuală membră a Studioului de Operă Bayerische Staatsoper din München și studentă la masterat în cadrul Academiei de Muzică ,,Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca, în rolul titular Mimì din opera ,,Boema” de Giacomo Puccini.(Foto Nicu Cherciu)
Prestația sa artistică a fost de cel mai înalt nivel, conturând foarte bine o Mimì sensibilă, delicată și prietenoasă. Trăirea scenică se completează foarte bine cu rotunjimea glasului, condus cu măiestrie în frazele cele mai sensibile, folosind cu ușurință pianissimo-ul, crescendo-ul și decrescendo-ul. Nu puteam sa nu remarc sfârșiturile de frază foarte frumos conduse, cu o stăpânire perfectă a respirației și deseori filate (glasul scade în intensitate ).
Partenerul său de scenă a fost Sorin Lupu în rolul poetului Rodolfo. Tenorul a cântat cu ușurință acutele din aria ,,Che gelida manina”, sensibil, doar că poate a fost uşor apatic pentru acest personaj. Mi-ar fi plăcut să văd un Rodolfo mai pasional, drăgăstos și protector.
Rolul pictorului Marcello a fost interpretat de Florin Estefan, înzestrat cu un timbru plăcut de bariton, care în ciuda rolurilor serioase pe care le interpretează, aici am avut ocazia să-l văd într-o ipostază comică, atunci când dansează împreună cu prietenii săi, se aliază cu Schaunard și se luptă cu bagheta și paleta de culori. Am remarcat relația sa de prietenie cu Mimì și respect față de aceasta.
Musetta a fost interpretată de Lucia Bulucz, fizionomie plăcută, subțirică și potrivită pentru acest rol. În celelalte roluri au mai interpretat artiștii Cristian Hodrea (remarcabilă voce de bas-bariton și joc scenic veridic), Simonfi Sandor în rolul filosofului Colline, Petre Burcă a jucat rolul lui Benoit și Alcindoro. Parpignol a fost interpretat de Eusebiu Huțanu (un caracter vesel și jucăuș care a dat un plus de prospețime scenei). Sergentul a fost Alexandru Potopea și vameșul Tudor Demeter.
În actul al treilea când intrau lăptăresele, una dintre fetele ce aduceau merinde și-a pierdut pantoful, precum Cenușăreasa în fuga ei spre culise. Cel mai probabil publicul a crezut că face parte din regie, întâmplare ce nu părea să facă parte din povestea tristă a operei Boema. Pantoful a fost azvârlit de către Marcello, la intrarea sa pe scenă când s-a întâlnit cu Mimì.
Orchestra a fost condusă de maestrul Horváth József, cu mișcări ferme și cu un tempo mai așezat decât alți dirijori a condus ansamblul cu precizie și micile decalări s-au rezolvat rapid. Regia artistică îi aparține talentatei Ina Hudea, care a subliniat momentele cheie prin jocuri de lumini și stop cadru. Acțiunea regizorală și relațile dintre personaje s-au desfășurat firesc fiind o montare clasică și dinamică. Corul a fost pregătit de maestrul Corneliu Felecan iar copiii din corul ,,Junior Vip” (ei au adus multă energie și veselie spectacolului), de către Anca Mona Mariaș.
În concluzie a fost un spectacol unitar, de rutină, cu voci plăcute, pe alocuri simțindu-se lipsa energiei din partea unor interpreți. Paula Iancic a strălucit și a reușit să transmită emoția unei Mimì ponderate și sensibile.
Alice Bacalu