Noua promoţie de actori susţine spectacolul Enigma absolvirii Galactoria 2018
Ca în fiecare an, Facultatea de Teatru și Televiziune scoate la rampă o nouă generație de actori, regizori și teatrologi și vă invită cu drag să le vedeți spectacolele și evenimentele în cadrul celei de-a XV-a ediție a Galactoriei care va avea loc de pe 3-10 iunie.
Festivalul și conceptul acestuia își propune să atingă veriga slabă din sufletul fiecărui individ, să inspire tinerii, invitații și implicit actorii ca să se regăsească prin teatru, să vadă dincolo de imagini și cuvinte, să râdă, să plângă – să trăiască.
În perioada Galactoriei veți avea parte, pe lângă spectacole, de conferințe, lansări de carte, concerte, seri de poezie. Absolvenții își vor promova catalogul artistic care conține detalii despre spectacole și experiența fiecărui actor atât de la secția română, cât și de la secția maghiară. Catalogul cât și celelalte materiale promoționale sunt susținute de Daisler Print House și le puteți răsfoi în cadrul oricărui eveniment.
Pentru mai multe detalii despre program sau festival, accesați www.facebook.com/Galactoria2018
Sinopsis-uri şi distribuţii anul 3 actorie-RO pentru Catalog Galactoria 2018
Livada de vişini
de A.P. Cehov
Sinopsis
Sursă de proiecţii imaginare, Livada cehoviană reprezintă în spectacolul nostru un univers în care este celebrată frumuseţea gratuită a lumii, nu cea utilitară, în care se sărbătoreşte strălucirea clipei şi se cultivă efemerul ca semn de nobleţe. E un spaţiu care ascunde, deopotrivă, virtuţi latente ale ludicului şi spectacularului. Aici, superbia clipei e confruntată cu gustul amar al nostalgiei ireversibilului, cu umbra timpului devorator de lumi, vieţi şi iubiri. Pe drumul existenţei, printre probleme legate de bani, de iubiri eşuate sau neîmplinite, printre amintiri ce conservă un timp mitic al copilăriei şi o petrecere în timp de ciumă, apariţia tulburătoare a Trecătorului potenţează întrebări şi aşteptări cu ecouri hamletiene şi beckettiene. Singur, nefericit şi rătăcit într-o lume absurdă şi în destrămare, omul se întreabă ,,cine este” şi ,,dacă trebuie să trăiască sau să se împuşte”. Într-o postură de saltimbanc al decadenţei, cu autoironie dulce–amară, Gaev face elogiul dulapului de cărţi şi prin aceasta, implicit, a bolilor cu transmitere textuală – donquijotismul, bovarismul sau al altor vectori ai imaginarului. De sub masca unui dandy cabotin şi teatral, elogiul lui Gaev ţinteşte, însă, altceva. Salutul lui este un elogiu frumuseţii gratuite a lumii, a splendorilor adesea exilate şi un avertisment împotriva ameninţătoarelor devastări şi parcelări a livezilor de vişini, a bibliotecilor, a iluziilor, a teritoriilor, a paradisurilor, fie ele chiar şi artificiale.
Distribuţie:
Ranevskaia Liubov Andreeva………………………………………………………………Andreea Jurj
Ania………………………………………………………………………………………….Claudia Moroşanu
Varia……………………………………………………………………………………………Sînziana Pintean
Gaev Leonid Andreevici……………………………………………………………………Cătălin Mocan
Lopahin Iermolai Alexeevici…………………………………………………………………George Olar
Trofimov Piotr Sergheevici……………………………………………………………….Andrei Gîjulete
Simionov-Pişcik Boris Borisovici…………………………………………………….Bogdan Ujeniuc
Charlotta Ivanovna……………………………………………………………………….Nadina Cîmpianu
Epihodov Semion Panteleevici……………………………………………………………Alex Macavei
Duniaşa………………………………………………………………………………….Mihaela Ceaicovschi
Firs………………………………………………………………………………………………..Theodor Gabăr
Iaşa……………………………………………………………………………………………………..Vlad Marin
Trecătorul………………………………………………………………………………….Alexandra Cheroiu
durata 2h 30 min (cu pauză)
Regia: Miriam Cuibus, Cătălin Codreanu, Cristian Grosu, Raluca Lupan
Lumini şi sunet: Victor Lup
Namaste GALACTORIA! Welcome to Romania!
Nu știi niciodată ce se poate ascunde în culisele unui teatru. Ei, bine, Raul Stan a reușit să descopere Studioul ”Radu Stanca”, care e plin de surprize și… Personaje.Vino să descoperi și tu povestea #Galactoriei!
Publicată de Galactoria 2018 pe 22 Mai 2018
Insula Shakespeare
Studii shakespeariene
Sinopsis
Alcătuit dintr-o suită de scene din piesele Furtuna, Macbeth, Henric al VI-lea, Richard al III-lea, Regele Lear, Hamlet, scenariul constituie un adevărat teatru al lumii, în care, suprapuse, insula lui Prospero şi teatrul lui Shakespeare sunt înconjurate de apele adânci ale realităţii pe care o reflectă. Într-o manieră pirandelliană, înainte de a renunţa la arta lui magică, înainte de a se despărţi de viaţă, Prospero/Shakespeare, înconjurat de actori, este bântuit de personajele pe care le-a creat. Călătoria prin apele învolburate ale partiturilor shakespeariene este o experienţă fundamentală în formarea actorului. Testamentul shakespearian este o perpetuă, actuală şi însufleţită lecţie de actorie.
Distribuţia:
Prospero/Shakespeare……………………………………………………….Cătălin Mocan
Ariel……………………………………………………………………………….Iuliana Danciu
Macbeth
Vrăjitoarele……………………..Andrei Gîjulete, George Olar, Alexandru Macavei
Lady Macbeth………………………………………………………………Alexandra Cheroiu
Macbeth……………………………………………… ………………………….Corinias Caraba
Portarul………………………………………………………………………………..Andreea Jurj
Henric al VI-lea (partea a doua)
Eleanor, ducesă de Gloucester………………………………………….Nadina Cîmpianu
Henric al VI-lea (partea a treia)
Regina Margaret……………………………………………………………..Sînziana Pintean
York…………………………………………………………………………………….George Olar
Clifford…………………………………………………………………………….Theodor Gabăr
Northumberland……………………………………………………………….Bogdan Ujeniuc
Richard al III-lea
Richard…………………………………………………………………………….Andrei Gîjulete
Lady Anne………………………………………………………………..Mihaela Ceaicovschi
Regina Elizabeth……………………………………………………………..Sînziana Pintean
Regina Margaret……………………………………………………………………Andreea Jurj
Contele Rivers………………………………………………………………………Vlad Marin
Lordul Grey……………………………………………………………….Alexandru Macavei
Marchizul de Dorset………………………………………………………..Bogdan Sălceanu
Ducele de Buckingham…………………………………………………….Corinias Caraba
Lordul Hastings…………………………………………………………………….Andrei Han
Regele Lear
Lear…………………………………………………………………………………….Andrei Han
Nebunul………………………………………………………………………….Cătălin Mocan
Edgar/Tom Nebunul……………………………………………………..Bogdan Sălceanu
Hamlet
Hamlet………………………………………………………………………………….Vlad Marin
Ofelia……………………………………………………………………………….Iuliana Danciu
Regina Gertrude……………………………………………………………….Cristina Bogza
Regele Claudius…………………………………………………………………..George Olar
Polonius…………………………………………………………………………..Theodor Gabăr
Laertes…………………………………………………………………………….Alex Macavei
Groparii……………………..Theodor Gabăr, Alexandra Cheroiu, Bogdan Sălceanu
Furtuna
Prospero/Shakespeare……………………………………………………….Cătălin Mocan
Ariel……………………………………………………………………………….Iuliana Danciu
Miranda……………………………………………………………………..Claudia Moroşanu
Ferdinand………………………………………………………………………Alex Macavei
Caliban…………………………………………………………………………..Bogdan Ujeniuc
Trinculo………………………………………………………………………………..Andrei Han
Stephano…………………………………………………………………………Corinias Caraba
durata 3h 30 min. cu două pauze
Regie şi scenariu: Miriam Cuibus, Cristian Grosu, Cătălin Codreanu, Raluca Lupan
Video proiecţii: Rareş Stoica
Lumini şi sunet: Victor Lup
Nişte fete
de Neil LaBute
În contrast cu un decor constat, neschimbat, ce înfăţişează o cameră de hotel dominată de un pat, scena interioară a personajelor este una foarte bogată şi mişcătoare, ce se revarsă sau explodează în efluvii afective. În acest spectacol, adevărata scenă este cea a memoriei, a relaţiei personajelor cu trecutul lor sentimental. Înainte de propria nuntă, Guy, scriitor şi profesor universitar, îşi vizitează trecutul amoros pentru a stoarce câţiva stropi de ficţiune din fostele iubiri. Cu această ocazie, se dezmembrează mecanismul psihologic al iubirii juvenile, bovarice, extravagante sau adulterine, sunt expuse mecanismele iubirii ratate, abandonate, trădate, înşelate. Prilej de analiză şi disecţie, se taie cu bisturiul iubirea, se prind în pensetă sentimente, se tamponează cu gesturi şi cuvinte mincinoase răni deschise încă. De sub vechi cicatrici apar emoţii însângerate şi înlăcrimate. Între autenticitatea sentimentelor şi disimularea lor, fostele iubiri îşi etalează un întreg evantai de emoţii şi sentimente: candoare, curiozitate, regrete, umilinţă, dezamăgire, resentimente, răzbunare, doliu. Chipurile iubirii sunt multiple, iubirea apare ca iubire-boală, iubire-capriciu, iubire-vanitate, iubire-pasiune, iubire-oglindă, iubire secretă, iubire-otravă, iubire-închisoare, iubire-luptă, iubire contaminare, iubire-iluzie… Astfel, în final, ne întrebăm: ,,Ce mai rămâne din farmecul şi magia unei poveşti de iubire? Ce lăsăm în urmă şi ce ducem cu noi?”
Distribuţie:
Guy……………………………………………………………………Vlad Marin
Sam………………………………………………………………Cristina Bogza
Tyler………………………………………………………..Alexandra Cheroiu
Reggie……………………………………………………….Nadina Cîmpianu
Lindsay……………………………………………………….Sînziana Pintean
Bobbi…………………………………………………………….Iuliana Danciu
durata: 1h 40 min.
Regie: Miriam Cuibus, Cristian Grosu, Raluca Lupan, Cătălin Codreanu
Video proiecţii: Edgard Koşa
Lumini şi sunet: Victor Lup
Seară a dramaturgiei ,,In-Yer-face”
Shopping and fucking
de Mark Ravenhill
Sinopsis
Exprimând prin textele lor mânia şi revolta unei generaţii, Sarah Kane şi Mark Ravenhill fac parte din ,,furioşii” anilor ’90. Într-un ton agresiv, incitant, şocant, provocator, dramaturgia ,,in-yer-face” explorează zone ascunse sau interzise de cutumele morale şi sociale, prezintă situaţii private, intime, legate de iubirea hetero şi homosexuală, de consumatorii de droguri, expune adevăruri neplăcute care pot, adesea, ofensa spectatorii. Situaţiile propuse de această dramaturgie sunt îmbibate, cum se spune, de ,,sânge şi spermă”, de violenţă, durere, cruzime sau tortură psihică.
Rătăciţi într-un univers fără repere morale, tinerii protagonişti din Shopping and fucking sunt confruntaţi cu o lume a consumismului, a tranzacţiilor, a negoţului. Aici, tranzacţiile înlocuiesc codul moral, negoţul se substituie sentimentului, consumismul spulberă credinţa. Într-o lume în care figura Tatălui ocrotitor este absentă, unde puterea coruptă a zeului consumismului este banul, revolta tinerilor este exprimată prin strigătul lui Robbie: ,,Să le ia naiba de tranzacţii! Să fim liberi şi frumoşi!”
Distribuţie
Lulu………………………………………………..Iuliana Danciu
Robbie……………………………………………Andrei Gîjulete
Mark……………………………………………..Corinias Caraba
Gary…………………………………………..Bogdan Sălceanu
Brian……………………………………………………Andrei Han
Regia şi scenografia: Miriam Cuibus, Raluca Lupan, Cristian Grosu, Cătălin Codreanu
Video proiecţii: Edgard Koşa
Sunet şi lumini: Victor Lup
durata: 2h 10 min.
Psihoză 4.48 A.M.
de Sarah Kane
Sinopsis
4.48 A.M. este un spectacol-testament a omului perfect gol, care nu mai are nimic de pierdut. Cuvântul crud, arătat în nuditatea sa absolută, ne poartă prin vertijul extrem de intim al bolii psihice și al dezechilibrului spiritual. Textul este un poem tragic, născut într-un corp pe care niciodată nu l-ai simţit ca fiind al tău – trup răsucit, sângerând, găurit, terfelit, sfârtecat. Sinuciderea e răstignire. Pentru acest corp, sloganuri ca ,,viața e scurtă și merită trăită” sunt vorbe în vânt. În fața acestei realități, sintagmele motivaționale se blochează. Spectacolul funcționează ca un vaccin purificator și anti-superficialitate. Spectatorul se vindecă de clișeele sociale, înțelege boala și empatizează cu pacientul, căruia îi va zice: ,,Plângi dacă mai poți, strigă sau șoptește, omoară-te dacă asta vrei. Eu sunt aici și te înțeleg.”
Distribuţie: Alexandra Cheroiu
Regia: Cristian Grosu
Video proiecţii:
durata 1h 10 min.
Careta veneţiană
scenariu de commedia dell’arte
Sinopsis
Arta catoptricii şi efectele ei magice se află în miezul intrigilor din canavaua spectacolului nostru. Alegorie a viziunilor exacte, simbol al înţelepciunii şi cunoaşterii, dar şi mare maestră în vrăjitorii şi înşelăciuni, oglinda este personajul principal al peripeţiilor, urzelilor, comploturilor, teoriilor din Careta veneţiană. Inversând şi răsturnând datele obiectului, acest ,,paradox simbolic” care este oglinda se joacă periculos şi relevant, în acelaşi timp, cu raportul stânga/dreapta, sus/jos, pozitiv/negativ, evidenţă/inefabil, vizibil/invizibil, real/ireal, adevăr/iluzie, plin/vid, existent/inexistent, ştiut/neştiut. Tainele fabricării oglinzii sunt pândite, râvnite de intrigantul Brighella, oglindirile lunii în apele lagunei veneţiene sunt înşelătoare, contaminează privirile Amorezilor, teoriile savante şi sofisticate ale unui Dottore multiplicat eşuează în abisurile oglinzii. Efervescent şi cu energie debordantă, stratagemele, uneltirile, sofismele Zanni-lor fac în aşa fel încât teatrul catoptric să se îngemăneze cu Theatrum Protei. În acest alter mundus, unde realitatea şi iluzia ajung să se confunde, Arlecchino caută să descifreze un posibil chip adevărat al omului.
Distribuţia:
Pantalone Il Vecchio, cămătar……………………………………………………………………………………..Andrei Han
Pantalone Il Giovanne, fiul lui, fabricant şi negustor de oglinzi la Murano………………………..Vlad Marin
Arlecchino, sluga lui……………………………………………………………………………………………..Andrei Gîjulete
Dottore Umberto Ugolino Umbrini……………………………………………………………………..Claudia Moroşanu
Ondina, fiica lui……………………………………………………………………………………………………..Iuliana Danciu
Zozzarella, sluga lor…………………………………………………………………………………………………..Andreea Jurj
Dottore Porfirio Polidoro Passavanti………………………………………………………………………..Cristina Bogza
Violetta, fiica lui………………………………………………………………………………………………Alexandra Cheroiu
Mezzetino, sluga lor………………………………………………………………………………………….Nadina Cîmpianu
Dottore Cristoforo Cardano Careggi………………………………………………………………..Mihaela Ceaicovschi
Tristan, fiul lui……………………………………………………………………………………………………….Cătălin Mocan Dottore Baldassare Bellocchio Bembolinni……………………………………………………………Sînziana Pintean
Celestino, fiul lui…………………………………………………………………………………………………Corinias Caraba
Tuogno, confidentul amorezilor………………………………………………………………………………Theodor Gabăr
Pulcinella……………………………………………………………………………………………………………..Alex Macavei
Pulcinellini………………………………………………………………………………………………………..Bogdan Sălceanu
Pulcinellone………………………………………………………………………………………………………..Bogdan Ujeniuc
Capitano Ercole Abisale D’ Avangarde, zis şi Déjà Vu……………………………………………………George Olar
Brighella, sluga lui………………………………………………………………………………………………………Vlad Marin
Lucreţia, curtezană………………………………………………………………………………………………Sînziana Pintean
Letiţia, curtezană………………………………………………………………………………………………Claudia Moroşanu
Olimpia, curtezană…………………………………………………………………………………………Mihaela Ceaicovschi
Victoria, curtezană…………………………………………………………………………………………………Cristina Bogza
durata: 2h30 min. cu o pauză
Regie, scenariu şi scenografia: Miriam Cuibus, Cătălin Codreanu, Cristian Grosu, Raluca Lupan
Lumini şi sunet: Victor Lup