Firma care editează Ziar de Cluj a intrat în insolvenţă
Magostraţii Tribunalului Comercial Cluj au dispus la începutul săptămânii, intrarea în insolvenţă a firmei Call Mania SRL, firma care administrează publicaţia Ziar de Cluj, a controversatului afacerist Liviu Alexa.
Pentru stilul agresiv cu care îşi transmite informaţiile către cititori, proprietarul publicaţiei are pe rolul instanţelor de judecată câteva zeci de procese de calomnie.
Alexa nu recunoaşte debitul pentru care lichidatorul firmei Iconica SRL, societate care i-a aparţinut tot lui, a cerut intrarea în insolvenţă şi pentru Call Mania SRL, circa 2 milioane lei, la care s-au adăugat penalităţi până la suma de 7 milioane lei.
Nu este prima firmă pe care o falimentează. Alexa a mai fost nevoit să lichideze şi firma Imagistica Plasticons, unde acumulase multe datorii, mare parte către Bugetul de stat.
Instanţa a dispus mai multe măsuri uzuale, ridicarea dreptului de administrare, alcătuirea unui raport privind cauzele intrării în insolvenţă, publicarea unui tabel al creditorilor, până la toamnă.
Decizia de intrare în insolvenţă poate fi contestată la Curtea de Apel Cluj.
Minuta Tribunalului Comercial.
Solutia pe scurt: Respinge, ca neîntemeiată, excepţia lipsei calităţii d-nei R. F., practician în insolvenţă în cadrul RTZ & Partners SPRL, de reprezentantă a creditoarei I. SRL, în faliment, excepţie invocată de debitoarea C. M. SRL. Respinge, ca neîntemeiată, excepţia neîndeplinirii procedurii prealabile prevăzute de art. 48 din Legea nr. 55/2020, excepţie invocată de debitoarea C. M. SRL.
Respinge, ca neutilă, cererea debitoarei C. M. SRL de sesizare a CJUE în vederea pronunţării unei hotărâri preliminare având ca obiect interpretarea preambulului 10 al Regulamentului (UE) 2015/848.
Respinge, ca neîntemeiată, cererea debitoarei C. M. SRL de obligare a creditoarei I. SRL, în faliment, la consemnarea unei cauţiuni.
Respinge, ca neîntemeiată, excepţia lipsei de interes a creditoarei I. SRL, în faliment, în ceea ce priveşte formularea cererii de deschidere a procedurii insolvenţei debitoarei C. M. SRL, excepţie invocată de debitoarea C. M. SRL.
Admite cererea formulată de creditoarea I. SRL, în faliment, având ca obiect deschiderea procedurii insolvenţei debitoarei C. M. SRL şi, în consecinţă:
Dispune deschiderea procedurii generale a insolvenţei debitoarei C. M. SRL.
Desemnează în calitate de administrator judiciar provizoriu RTZ & PARTNERS SPRL FILIALA ALBA, RFO II 0494, CIF 29347831, cu sediul în Alba-Iulia, str. Henri Coandă, nr. 2A, jud. Alba care va îndeplini atribuţiile prevăzute de art. 58 din Legea nr. 85/2014, instrumentând prezenta procedură de insolvenţă până la eventuala sa confirmare sau schimbare, în condiţiile Legii nr. 85/2014.
Stabileşte în favoarea administratorului judiciar provizoriu un onorariu provizoriu lunar de 1500 lei + eventual TVA plus un onorariu de succes de 5% + eventual TVA din sumele recuperate în cadrul procedurii, plafonat la suma de 5.000 lei + eventual TVA în ipoteza prevăzută de art. 118 alin. 1 lit. a din Statutul privind organizarea şi exercitarea profesiei de practician în insolvenţă.
Dispune desemnarea administratorului special în vederea reprezentării intereselor asociatului unic al debitoarei.
Dispune ridicarea dreptului de administrare a debitoarei C. M. SRL.
Stabileşte în sarcina administratorului judiciar provizoriu obligaţia de a depune la dosar în termen de 40 de zile de la deschiderea procedurii un raport amănunţit asupra cauzelor şi împrejurărilor care au dus la apariţia stării de insolvenţă, cu menţionarea eventualelor indicii sau elemente preliminare privind persoanele cărora le-ar fi imputabilă şi cu privire la existenţa premiselor angajării răspunderii acestora, în condiţiile prevederilor art. 169-173 din Legea nr. 85/2014, precum şi asupra posibilităţii reale de reorganizare a activităţii debitorului ori a motivelor care nu permit reorganizarea, conform art. 58 lit. b din Legea nr. 85/2014.
Dispune comunicarea prezentei instanţelor judecătoreşti în a căror jurisdicţie se află sediul debitoarei, tuturor băncilor unde debitoarea are deschise conturi, aceasta din urmă obligaţie fiind în sarcina administratorului judiciar provizoriu.
Stabileşte în sarcina debitoarei obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului judiciar provizoriu toate informaţiile şi documentele apreciate ca necesare cu privire la activitatea şi averea sa, precum şi lista cuprinzând plăţile efectuate în ultimele 6 luni anterioare deschiderii procedurii şi transferurile patrimoniale făcute în cei 2 ani anteriori deschiderii procedurii.
Dă dispoziţie tuturor băncilor la care debitoarea are disponibil în conturi să nu dispună de acestea fără ordinul judecătorului sindic sau al administratorului judiciar provizoriu sub sancţiunea prevăzută de art. 86 alin. 2 din Legea nr. 85/2014, obligaţia de notificare revenind administratorului judiciar provizoriu.
Dispune în sarcina administratorului judiciar provizoriu obligaţia de a efectua inventarierea bunurilor debitoarei, în termen de 60 de zile de la deschiderea procedurii, conform art. 101 din Legea nr. 85/2014.
Dispune în sarcina administratorului judiciar provizoriu obligaţia de a efectua notificările prevăzute de art. 99-100 din Legea nr. 85/2014.
Fixează termenul limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitoarei la data de 9 septembrie 2020, termenul de verificare a creanţelor, de întocmire şi publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe la data de 30 septembrie august 2020, termenul pentru depunerea contestaţiilor faţă de tabelul de creanţe, cu privire la creanţele şi drepturile trecute, sau, după caz, netrecute de lichidatorul judiciar în tabelul preliminar de creanţe, de 7 zile de la publicarea tabelului preliminar de creanţe în BPI şi termenul pentru soluţionarea eventualelor contestaţii şi pentru definitivarea tabelului de creanţe la 21 octombrie 2020.
Dispune desfăşurarea primei şedinţe a adunării creditorilor la sediul debitoarei C. M. SRL în Cluj-Napoca, la data de 5 octombrie 2020, ora 14:00.
Dispune în sarcina administratorului judiciar provizoriu obligaţia de a depune lunar un raport cuprinzând descrierea modului în care şi-a îndeplinit atribuţiile, justificarea cheltuielilor efectuate cu administrarea procedurii sau a altor cheltuieli efectuate din fondurile existente în averea debitoarei, onorariul încasat, cu precizarea modalităţii de calcul al acestuia precum şi, dacă este cazul, stadiul efectuării inventarierii, un extras al acestuia urmând a fi publicat de către lichidatorul judiciar provizoriu în BPI.
Dispune în sarcina administratorului judiciar provizoriu obligaţia de a examina situaţia economică a debitorului şi a documentelor depuse potrivit prevederilor art. 67 sau 74 din Legea nr. 85/2014, după caz, şi de a întocmi un raport prin care să propună fie intrarea în procedura simplificată, fie continuarea perioadei de observaţie în cadrul procedurii generale, pe care îl va depune în termen de maximum 20 de zile de la data desemnării sale, cu obligaţia de a notifica propunerea de intrare în faliment prin procedura simplificată creditorilor care au depus cerere introductivă şi debitorului, prin administratorul special, depunând la instanţă, odată cu cererea, dovada îndeplinirii procedurii de notificare.
Fixează termen pentru dezbaterea acestui raport pentru data de 9 septembrie 2020, sala 249, în intervalul orar 13:00-14:00. Executorie.
Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicare, apel care va fi depus la Tribunalul Specializat Cluj. Pronunţarea hotărârii se face prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 29 iulie 2020.
[…] Cordoș a fost o perioadă scurtă interimar la Turda, în perioada când sef interimat pe județ a fost omul de afaceri controversat, Liviu Alexa, cu firme în insolvență. […]