Raliul Clujului Tempestini îl egalează la victorii pe Titi Aur

Actualizare
Simone Tempestini câștigă Raliul Clujului pentru a 8-a oară. Multiplul campion național absolut se impune categoric în etapa sa de casă pentru a 8-a oară, egalându-l la capitolul victorii pe deținătorul recordului, nimeni-altul decât Titi Aur. Podiumul absolut este completat Norbert Maior – care vine pe poziția secundă, în timp ce brașoveanul Andrei Gîrtofan, într-un forcing puternic, îl surclasează pe Marișca și urcă pe a treia poziție a clasamentului absolut. Foto Raliul Clujului
Actualizare
Mai multe surprize au fost oferite vineri seara, 20 iunie, participanților la startul oficial al celui de-al 50-lea Raliu al Clujului, în cadrul unei conferințe de presă inedite.
Veteranii campioni Titi Aur, Bogdan Marișca, Marco Tempestini, Dan Giri Gârtofan, Dacian Banca, Adrian Fodor, Viorel Popa, Titus Nicoară au vorbit publicului despre experiențele anterioare speciale. Au fost expuse fără menajamente, dar cu sportivitate și pe alocuri cu umor, rivalități din competițiile din anii 70 și ulterior.
Titi Aur Clujul a fost primul raliu câștigat în campionatul național. Am locuit câțiva ani în Cluj, mă consider clujean.
Bogdan Marișca Am organizat Raliul Clujului, cu sprijinul celor se ocupau de Raliul Avram Iancu.
Marco Tempestini Regret că am fost de mai multe ori pe podium, dar nu am câștigat niciodată. S-a ocupat Simone de asta în familie.
Horațiu Savu Pe scenă sunt cei mai buni piloți și organizatori pe care i-am avut lână mine. Au împreună peste 500 de ani de automobilism.
Dacian Banca Făceam automobilism cu banii noștri pe mașini private. 55 de ani ca pilot și organizator.
Adrian Fodor Etapa de pe Feleac în campionatul mondial de munte. Recordul de 2 minute 57 secunde.
Viorel Popa Am organizat competițiile automobilistice la Cluj din 1967 până în 1989.
Titus Nicoară Să aducem un raliu de talie europeană la Cluj.
Dan Gârtofan Vreo 30 de ani am fost și eu pe aici. Spre deosebire de Bogdan Marișca acum mi-am băgat om. Îl aștept și pe Bogdan.
Mihai Leu (prin telefon) La Cluj am avut primul raliu din carieră.
Noris Măgeanu (președinte FRAS) Prima cursă automobilistă din Cluj în 1922, pe Dealul Feleacului, cu participarea regelui Carol.
Simone Tempestini De fiecare dată când concurez la Cluj simt o emoție deosebită.
50 de ani de raliuri
Etapa clujeană sărbătorește în acest an jumătate de secol de la primul raliu organizat, aducând la start cel mai mare număr de echipaje din acest sezon într-o etapă națională de raliuri
73 de echipaje, dintre care 67 în CNRWR respectiv restul de 6 în CNRIWR, se vor întrece pe cele 9 probe speciale pregătite de Clubul Sportiv SAVU Racing în parteneriat cu autoritățile locale și județene, respectiv partenerii care susțin nemijlocit a doua cea mai longevivă etapă de raliu din România
Cap de listă nu putea fi altcineva decât Simone Tempestini, care își dorește a patra victorie la el acasă cu modelul Porsche 997 RGT. Lista de înscrieri conține însă și o surpriză, astfel că fabulosul pilot nu va fi singurul care va pilota o mașină de specificație RGT, ci și Jerome France, acesta din urmă aducând în premieră pentru Campionatul Național de Raliuri Winner Rally, un Alpine A110 RGT.
După cum era și firesc, modelele etalon în campionatele naționale, cele de specificație Rally2, sunt într-un număr foarte mare și la Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA, unde nu mai puțin de 15 astfel de modele se vor alinia la start. Aici însă este complicat să numim o referință, întrucât la start îi vom avea atât pe Andrei Gîrtofan cu Škoda Fabia RS Rally2, cât și pe Norbert Maior cu Citroën-ul C3 Rally2 respectiv pe Sebastian Barbu cu Hyundai i20 N Rally2, cei trei urmând să se dueleze atât între ei cât și împotriva celorlalți doi ante-menționați. Bineînțeles, nu-i putem omite din bătălia de la vârf nici pe Bogdan Marișca, Martin Surilov, Bogdan Cuzma sau Matteo Bernini, lista piloților ce vor aduce modele Rally2 la start fiind completată de Adi Teslovan, Mihai Manole, seniorul Jean Tatu, Anton Titov, Călin Bucur, Andrei Gheorghiu, Bogdan Gheorghiu și nu în ultimul rând, localnicul Ioan Mihuț.
După un început de sezon cu absențe în cadrul categoriei RO 3, etapa clujeană aduce la start trei echipaje, cu Claudiu Erhan continuând cu Mitsubishi Lancer Evo IX, juniorul Jean Tatu testând Fordul Fiesta Rally3 Evo, respectiv Remus Cotuț revenind la start cu un model identic cu cel al lui Jean, urmând a fi secondat pentru a doua oară în carieră de legendarul Giovanni Bernacchini.
Se anunță un duel interesant și spectaculos și la categoria mașinilor cu tracțiune față, acolo vor fi prezente nu mai puțin de 8 modele de specificație Rally4, precum și un model R3. La volanul unor modele identice Peugeot 208 Rally4, Refik Bozkurt, Sebastian Scîrlet, Reis Suliman și Sorin Lungu se vor întrece pentru cel mai bun timp, în vreme ce Dănuț Budai cu al său ‘bătrânel” Citroën DS3 R3T Max va face orice pentru a ține pasul cu modelele de ultimă generație ale rivalilor. Surprize pot apărea însă, căci pe lista de înscrieri regăsim și nume noi precum Aydin Clingir sau Can Alakoc, dar și nume cunoscute, respectiv Șerban Badea și Ekaterina Stratieva.
Lista mașinilor cu tracțiune pe puntea față nu se oprește însă aici, întrucât singurii combatanți ai 208 R2 Cup, Alexandra Teslovan și Dan Călugăru vor face, fiecare, prezența cu modele Peugeot 208 R2, în timp ce Samuil Mircea, Sabina Ghiormescu, Andrei Bîrsan, Bogdan Minea și Ciprian Lupu vor lua startul cu alte modele franceze, Renault Clio de specificație Rally5 – primii trei urmând să puncteze și în cadrul cupei monomarcă Clio Rally5 Challenge. Și pentru că tot am deschis paranteza cupelor dedicate unui singur model de mașină sau unei singure mărci, trebuie punctat faptul că ediția 46 a Raliului Clujului Star Lubricants powered by PMA aduce la start 9 echipaje în cadrul Swift Cup, respectiv alte 5 la Cupa Dacia. Printre favoriții celei dintâi cupe se numără localnicul Dragoș Tuluc, bănățeanul Emanuel Resiga dar mai ales proaspăt-revenitul Dănuț Militon, în vreme ce Niculae Șorodoc sau Eduard Crintoiu vor încerca să se interpună în înfruntarea pentru podium. De cealaltă parte, Rareș Drancă și Tamás Deák vor fi principalii actori ai celei mai longevive cupe monomarcă din țară: Dacia.
Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA din acest an numără nu mai puțin de 7 naționalități, pe lângă cea română. Bulgaria, Ungaria, Turcia, Italia, Slovacia, Cehia și Lituania vor avea fiecare reprezentanți la startul etapelor din Munții Apuseni.
Lista completă cu participanții acestei ediții se regăsește AICI
Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2025 – contând ca a treia etapă a Campionatului Național de Raliuri Winner Rally – se desfășoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și a Agenției Naționale pentru Sport, fiind organizat de Asociația Club Sportiv „Savu Racing”.
Evenimentul este susținut de către Primăria și Consiliul Local al municipiului Cluj-Napoca, Consiliul Județean Cluj, Primăria și Consiliul Local al comunei Florești, Primăria și Consiliul Local al comunei Ciurila.Acțiune cofinanțată de Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.
Parteneri oficiali: Star Lubricants – distribuitor autorizat al produselor Mobil1 în România, PMA Invest, TBI Bank
Parteneri principali: Gerovital – Doctor în frumusețe, CELOT – Logistics & Transport, VIVO! Cluj-Napoca
Partener de mobilitate: Toyota Cluj – prin Profi Auto, dealer Toyota și service autorizat Toyota & Lexus
Parteneri strategici: CERT Transilvania, SAFETYCAR.ro, TH Trucks, A24 Assistance, Cluj Arena, Office Park
Parteneri: Bistro Engels, Coca Cola România, Cricova, Sports Coaching
Parteneri media: livestream.ro, ViaCluj.TV, KISS FM, Radio România Cluj, Făclia de Cluj, Autorally.ro, RallyMax.ro, Autostiri.ro, fanrally.ro, GP24.ro, Ziarul News, 24auto.ro
Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2025 se desfășoară în conformitate cu avizele emise de autoritățile locale, fiind un eveniment sprijinit de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Avram Iancu” Cluj, Inspectoratul de Poliție Județean Cluj – Serviciul Rutier, Inspectoratul de Jandarmi Județean „Vaida Voevod” Cluj, Serviciul Județean de Ambulanță Cluj și Serviciul Public Județean Salvamont – Salvaspeo Cluj.
Începem ziua ‘0’ a ediției din acest anDupă ce ieri s-au consumat recunoașterile – sau mare parte din ele – astăzi ne aflăm în fața unei zile foarte lungi dar deosebit de specialăÎncepând cu ora 09:00 se dă startul verificările tehnice inițiale de la VIVO! Cluj-Napoca, iar nu departe de atunci, de la 12:00 și până la 17:00 ne mutăm în zona Stolna pentru testele oficiale – ShakedowDe la ora 18:00 ne întoarcem la Cluj Arena pentru un moment special și încărcat de emoții sincere, iar tot în jurul același ore, cu sprijinul Brigăzii Rutiere a IPJ Cluj, mașinile de concurs vor fi escortate pentru Startul Festiv ce este programat la ora 20:00Între aceste evenimente, de la ora 19:00 se va desfășura și conferința de presă Inițială respectiv Meet & Greet cu echipajeleProgram succint:09:00 • Verificări Tehnice Inițiale (VIVO!)12:00 – 17:00 • Shakedown (Stolna)18:00 • Moment surpriză (Cluj Arena)19:00 • Conferința de Presă Inițială (Cluj Arena)19:00 – 19:45 • Meet & Greet cu echipajele (Cluj Arena)20:00 • Start Festiv